Wikia

Aflevering 3000 werd uitgezonden tijdens seizoen 16, op vrijdag 27 mei 2011. De aflevering draaide voornamelijk om de brand in Ter Smissen.

InhoudEdit

Na lang twijfelen komt Bram tot het besef dat hij nog niet klaar is om samen met Paulien een kind op te voeden. Ondanks de signalen van Bram blijft Paulien geloven dat hij gewoon wat meer tijd nodig heeft om te wennen aan het idee. Bram is ten einde raad. Hij weet niet hoe hij kan doordringen tot Paulien zonder haar te kwetsen, want hij ziet haar nog altijd doodgraag.

Tijdens een feestje van Waldek en Rosa duikt Freddy plots op. Hij vindt dat hij recht heeft op een frisse pint, want uiteindelijk heeft hij Waldek en Rosa opnieuw samengebracht. Waldek geeft toe, maar zet de dronken Freddy een paar pintjes later aan de deur. Freddy staat plots oog in oog met Luc, die nog een eitje met hem te pellen heeft. Als Freddy weigert Lucs geld terug te geven, breekt Luc per ongeluk zijn nek. Stiekem glipt hij terug naar buiten...

Femke en Peter zijn ook uitgenodigd voor het grote feest, maar Femke wil eerst nog eens langsgaan bij Rafael. Femke voelt dat Rafael steeds meer beslag op haar legt en ze voelt zich daar niet goed bij. Ze heeft ademruimte nodig en smeekt hem om terug te keren naar Spanje, liefst zo snel mogelijk. De woorden van Femke komen hard aan bij Rafael. Wanneer Femke de deur uit is, slaan zijn stoppen door.

Het feest in het café is volop aan de gang, en de sfeer zit er goed in. Bram nodigt Franky zelfs uit om te dansen, maar net dan komen Frank en Simonne binnen. Frank kan het niet langer aanzien en trapt het af. Simonne en Franky gaan er meteen achteraan. Franky is het spuugzat dat zijn vader keer op keer zo afwijzend reageert. De discussie escaleert en vader en zoon gaan elkaar te lijf. Wanneer Frank uitdagend vraagt of hij zijn vader opnieuw een mes in de rug wil steken, kan Simonne niet langer zwijgen. Ze floept er uit dat niet Franky, maar Bram hem heeft neergestoken. Simonne probeert Frank te kalmeren, maar tevergeefs. Franky gaat terug naar het het restaurant en leent de brommer van Nancy. Samen met Bram vlucht hij weg, maar Frank gaat hen met zijn taxi achterna...

De uitgelaten feestsfeer in café Ter Smissen wordt plots verstoord door een onheilspellend bericht; de bovenverdieping van Ter Smissen staat in brand. Femke rent naar Rafaels kamer om hem te redden, maar wanneer ze dat doet, houdt hij haar vast en sluit de deur. Ondertussen probeert Tom Sandrine te redden en rent Peter ook Ter Smissen binnen.