Wikia

Bennie De Taeye
Seizoenen 123421 Bennie2016 Portret 04
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Gespeeld door Mark Tijsmans
Huidig beroep Zaakvoerder hotelketen
Huidige partner -
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieLiefdesleven en FamilieBeroepslevenTriviaGalerijFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Bennie De Taeye is een nevenpersonage dat van 23 december 1995 (aflevering 1) tot 7 november 1997 (aflevering 315) vertolkt wordt door Mark Tijsmans. Het personage maakte een come-back van 2 juni 2016 (aflevering 4009) tot 24 juni 2016 (aflevering 4025).

Familie en LiefdeslevenEdit

Bennie heeft tegen de zin van diens moeder Rosa een relatie met Peggy. Doordat ze beide te weinig tijd lijken te hebben voor elkaar, besluiten ze uit elkaar te gaan. Nadien begint hij een relatie met Carolien Jacobs, die echter ook al snel op de klippen loopt. Jaren later komt hij opnieuw Peggy tegen en slaat de vonk onmiddelijk weer over. Ze trekt bij hem in in Portugal.

Bennie heeft nog een zus: Rebecca De Taeye.

BeroepslevenEdit

Bennie verlaat al snel de schoolbanken, door zijn kost te kunnen verdienen met het illegaal verhandelen van drugs. Na mislukte pogingen om in een winkel te werken of als kelner aan de slag te gaan merkt hij hoe dit zijn invloed heeft op zijn relatie met Peggy, en gaat hij terug naar het drugshandelen.

Later krijgt Bennie een job in de stallen van Hof Ter Smissen. Al gauw begint hij er gestolen goederen te stokkeren, om uiteindelijk na een hevige brand in de stallen het land te ontvluchten. Als hij terugkeert, steelt hij zwart geld van Luc Bomans zodat hij weer naar Portugal terugkan. Daar wordt hij voor een lange tijd politieagent. Ergens tussen 2005 en 2016 maakt hij de carrièreswitch naar hoteluitbater. Vanaf 2016 vergezelt zijn liefde Peggy Verbeeck hem bij het runnen van zijn hotel.

TriviaEdit

  • Bennie is bekend om zijn bekende zin "Hier se, daar se...".

GalerijEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit