Wikia

Bianca Bomans
Seizoenen 123458121415162021 Bianca Portret S16
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Laatste verschijning Aflevering 4025 - 24 juni 2016
Gespeeld door Merel De Vilder

Kinderen Robin Bomans en Jenny Fawzi
Ouders Frank Bomans en † Jenny Verbeeck
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenTriviaQuotesGeneriekFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Bianca Bomans is een hoofdpersonage dat van 23 december 1995 (aflevering 1) tot en met 12 maart 1996 (aflevering 57), van 18 oktober 1996 (aflevering 125) tot en met 3 december 1999 (aflevering 725), van 26 april 2000 (aflevering 828) tot en met 10 mei 2000 (aflevering 838), op 18 april 2003 (aflevering 1405), van 14 september 2006 (aflevering 2034) tot en met 22 september 2006 (aflevering 2040), van 9 maart 2009 (aflevering 2551) tot en met 13 mei 2011 (aflevering 2990), van 26 juni 2015 (aflevering 3810) tot en met 4 september 2015 (aflevering 3815) en van 1 juni 2016 (aflevering 4008) tot en met 24 juni 2016 (aflevering 4025). werd vertolkt door Merel De Vilder.

Familie en LiefdeslevenEdit

Bianca is de dochter van Frank Bomans en de inmiddels overleden Jenny Verbeeck. Haar ouders scheiden na een reeks van ruzies tot grote spijt van Bianca. Frank huwt opnieuw met Simonne Backx, waardoor Bianca er een stiefzus genaamd Sam De Witte bij krijgt. Later krijgt ze ook een halfbroertje: Franky Bomans (inmiddels Kaat Bomans). Na enkele jaren blijkt Peggy Verbeeck naast een nicht ook een halfzus van Bianca te zijn. Frank beging destijds een slippertje met Rosa Verbeeck, de zus van Jenny. Jenny huwt opnieuw met Dré Van Goethem, die een dochter genaamd Marie Van Goethem heeft, maar hun huwelijk blijft niet duren.

Op het einde van haar middelbare schoolcarrière heeft Bianca haar eerste vriendje: Neil Feyaerts. Wanneer ze vertelt aan hem dat ze nog niet klaar is voor intiem te worden met hem, wordt ze verkracht. Hierdoor stoot ze een tijd andere jongens van zich af. Neil probeert Bianca zelfs een tweede keer te verkrachten, maar dat wordt verijdeld door Jenny. Ze brengt Neil om het leven en begraaft het lichaam met de hulp van Frank in Manège Ter Smissen. De drie worden echter van de feiten vrijgesproken.

Bianca begint iets met Tom De Decker, maar dat blijft niet duren. Werner Van Sevenant wordt verliefd op Bianca en begint een relatie met haar. Deze relatie loopt op de klippen wanneer Werner een zware revalidatieperiode doormaakt. Daarna trekt Bianca terug naar haar oude liefde Tom. Uiteindelijk vertrekt ze naar Canada, Toronto.

Bianca keert uit Toronto terug samen met Tom. De twee blijken opnieuw een relatie te hebben. Als tijdens Bianca haar zwangerschap blijkt dat Sandrine De Decker, de dochter van Peggy, ook een kind van Tom is wil Bianca niets meer met hem te maken hebben. Na een auto-ongeluk bevalt Bianca van Robin Bomans en leert ze Mo Fawzi kennen, met wie ze huwt. Bianca vlucht samen met Mo naar Marokko wanneer Tom hoederecht over Robin eist. Later geraakt ze opnieuw zwanger, dit keer van Mo, en bevalt van Jenny Fawzi.

Studies en BeroepslevenEdit

Bianca zit samen met Peggy Verbeeck, Tom De Decker, Robbe Cannaerts en Neil Feyaerts op de middelbare school. Na haar middelbare school gaat ze geneeskunde verder studeren. Ze doet dit voor het grootste deel in Toronto, Canada. Daar gaat ze aan de slag in een huisartsenpraktijk.

Bij haar terugkeer naar België kan Bianca gaan werken als huisarts in Dokterspraktijk De Decker. Wanneer ze verhuist naar Marokko zet ze daar haar beroep verder.

TriviaEdit

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit