Wikia

Bianca Bomans
Seizoenen 123458121415162122 BiancaProfiel
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Laatste verschijning Aflevering 4025 - 24 juni 2016
Gespeeld door Merel De Vilder

Kinderen Robin Bomans
Ouders Frank Bomans en † Jenny Verbeeck
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaGalerijGeneriekFoto's

Algemene InformatieEdit

Bianca Bomans is een hoofdpersonage dat van 23 december 1995 tot en met 12 maart 1996 en van 18 oktober 1996 tot en met 24 juni 2016 werd vertolkt door Merel De Vilder Robier.

VerhaallijnenEdit

Bianca is een braaf, gehoorzaam meisje van zeventien, behalve wanneer ze op sleeptouw wordt genomen door haar beste vriendin/ nicht Peggy, die erg rebels is. Zo komt ze ook in aanraking met drugs. Bianca krijgt het ook moeilijk wanneer Jenny beslist om te scheiden van Frank nadat hij haar voor de zoveelste keer ontrouw is geweest. Het blijkt zelfs dat Peggy ook haar halfzus is.

Ze wordt verkracht door haar eerste vriendje Neil Feyaerts. Hij wordt opgepakt en verdwijnt in de gevangenis. Amper een jaar nadien wordt hij weer vrijgelaten en probeert hij haar opnieuw te verkrachten. Jenny voorkomt dit en in haar woede om haar dochter te beschermen vermoordt ze Neil. Met de hulp van Frank begraven de twee dames het lijk in de paardenstallen van Hof Ter Smissen. Het lichaam wordt teruggevonden en het drietal wordt aangeklaagd voor moord. Na een spannend proces worden ze gelukkig vrijgesproken.

Bianca heeft later nog relaties met Tom De Decker en Werner Van Sevenant. Bianca studeert intussen voor dokter, en beslist in 2000 om haar studies in Canada verder te zetten. Ze blijft hier later wonen en wordt een succesvolle arts in Toronto.

Bianca verneemt het nieuws dat Frank dood is teruggevonden. Ze vliegt, net zoals Peggy, meteen over naar België om haar familie te steunen en de begrafenis bij te wonen. Later zal blijken dat het lichaam niet van Frank was, maar van zijn dubbelganger Manfred Stein.

In 2009 staat Bianca terug voor de deur als een assertieve, zelfverzekerde jongedame. Jenny en Marianne zijn dolgelukkig als blijkt dat hun kinderen, Bianca en Tom, al een jaar (terug) een koppel zijn en zich onlangs verloofd hebben. De twee blijven in België wonen en Bianca gaat aan de slag in de dokterspraktijk.

Bianca raakt in verwachting. Peggy bekent dat zij niet het eerste kind van Tom draagt: Tom is ook de vader van Sandrine! Bianca breekt met Tom en ook met Peggy wil ze geen woord meer wisselen. Ze vertelt Tom zelfs dat ze een abortus heeft ondergaan, maar dat blijkt niet waar te zijn. Tom wil niets meer met haar of haar ongeboren kind te maken hebben.

Wanneer ze nog zes weken zwangerschap te gaan heeft, wordt de taxi waarin ze zit aangereden door de vrachtwagen van Eddy.

Ze wordt naar het ziekenhuis gevoerd en na een spoedbevalling schenkt ze het leven aan Robin Bomans (30 augustus 2010). Tom eist bezoekrecht, en wanneer Bianca dit weigert dreigt hij met een proces. Om het proces voor Tom te bemoeilijken trouwen Bianca en Mo tijdens een intieme plechtigheid waarbij Alleen Jenny, Frank en Ann zijn aanwezig.

Tom kent als advocaat allerlei achterpoortjes en het ziet er naar uit dat hij toch bezoekrecht zal kunnen afdwingen. Bianca en Mo verhuizen net voor de beslissing valt naar Mo's geboorteland Marokko. Tom reist later naar Marokko in een poging zijn zoon te ontvoeren, maar Peggy verwittigt Bianca tijdig waardoor Tom toch zonder Robin naar België terugkeert.

TriviaEdit

Niet beschikbaar.

GeneriekEdit

LucHuilt2016 De informatie hieronder zal binnenkort nog aangevuld worden, maar is tijdelijk nog ONVOLLEDIG. Je kan ons helpen en de pagina verder aanvullen door op "Edit" te drukken.

GalerijEdit

Foto'sEdit