Wikia

Productie

Generieken Merchandise Kijkcijfers Andere Media Bijzonderheden

Hieronder vindt u een overzicht van enkele bijzonderheden in Thuis.

DroomsequentiesEdit

Aflevering 3816 (7 september 2015)Edit

Marianne Bastiaens zit in de gevangenis op verdenking van de moord op Geert Smeekens. Na enkele dagen in haar cel opgesloten te hebben gezeten, beginnen haar nachtmerries over de bewuste dag.

In een van de nachtmerries is te zien hoe Marianne een rode wijn inschenkt in haar woonkamer, maar wordt opgewekt door Geert. Marianne stelt voor om hem ook een glas in te schenken, waarop hij toestemt. Wanneer ze zich omkeert is Geerts hemd echter gedrenkt in bloed, waardoor ze het glas laat vallen. Marianne heeft het mes opnieuw in haar handen en is bedekt in Geerts bloed. Ook Mayra Magiels en Ann De Decker verschijnen en vragen hoe Marianne dit heeft kunnen doen. Daarop wandelen Mayra, Ann en Geert langzaam naar Marianne toe terwijl ze haar herhaaldeijk "moordenaar" noemen. Voordat ze ontwaakt slaat Marianne een kreet.

Opvallend aan deze droomsequentie is is dat er geen effect is gemonteerd. De scene ziet er net hetzelfde uit als andere scenes in de aflevering.

Aflevering 3826 (21 september 2015)Edit

Enkele weken na de moord op Geert Smeekens is Marianne Bastiaens nog steeds geïnterneerd op verdenking hiervan. Hoewel ze wekenlang haar schuld uitschreeuwt wordt ze op een zekere ochtend wakker na een afschuwelijke terugblik op de bewuste dag.

Geert probeert Hélène Symons te sussen en naar buiten te gaan, maar Marianne begint met het voorlezen van enkele berichten op Hélènes gsm. Hélène verduidelijkt echter dat Geert haar niet meer wilt en kust hem passioneel. Daarop verergert ze de situatie door Marianne een "oud pathetisch zielig wijf" te noemen. Marianne - die ondertussen bij de bureau van de dokterspraktijk staat - grijpt naar een brievenopener en probeert Hélène neer te steken. In de poging raakt ze echter Geert die voor haar in sprong. William Degreef komt vlak na het moment binnen. Terwijl de anderen verbijsterd toekijken schreeuwt Hélènes huilerig Geerts naam, waarop Marianne ontwaakt uit haar droom.

Later zal duidelijk worden dat het Hélène was die stak, maar Marianne werd zo onzeker dat ze zich een alternatieve realiteit begon voor te stellen. In de droomsequentie wordt een misvormd geluidseffect gebruikt en zijn visueel de beelden verkleurd naar een grijzere wereld.

Vierde WandEdit

De vierde wand is een begrip dat de voorkant van een decor aanduidt. Wanneer de vierde wand wordt overgeschreden betekent het dat de personages uit hun decor treden en in onze werkelijkheid binnenstappen. Het kan bijvoorbeeld niet dat de personages naar Thuis kijken, want dat zou betekenen dat ze naar hun eigen leven keken. Dit is echter al meerdere keren gebeurd.

In aflevering 3740 (20 maart 2015) zijn de eerste drie scenes van aflevering 1045 (1 juni 2001) te zien op een televisie in het rusthuis dat Sam De Witte en Tim Cremers bezoeken. De vierde wand wordt hier verbroken om te hinten naar de kijker toe dat Simonne Backx - die in de scene te zien is - de vrouw is waarnaar Sam op zoek is (haar moeder).