Wikia

Dirk Van Baelen
Vorig Hoofdpersonage
Naam Dirk Van Baelen
Beroep Inspecteur (-2001)
Woonplaats Zuid-Afrika
Familie
Partner Linda Lievens
Dochters Lotte Van Baelen
Productie
Gespeeld Door Bert Cosemans
Debuut Aflevering 882 (10/10/2000)
Einde Aflevering 1000 (23/04/2001)
Reden Gevlucht naar buitenland

Algemene InformatieEdit

Dirk is een hoofdpersonage dat in het zesde seizoen zijn intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Bert Cosemans. Hij verdween het zelfde seizoen uit de serie.

Liefdesleven en FamilieEdit

Dirk vindt na het verlies van zijn vrouw Annemie een nieuwe vrouw in zijn leven: Linda.

BeroepslevenEdit

Dirk werkt bij de gerechtelijke politie als inspecteur.

VerhaallijnenEdit

Dirk vindt na het verlies van zijn vrouw Annemie een nieuwe vrouw in zijn leven: Linda. Dirk werkt bij de gerechtelijke politie en leidt het onderzoek op de moord van Linda's ex-man Fernand. Door dat onderzoek komen Dirk en Linda dichter bij elkaar, maar als het aan het licht komt dat Pierre Vinck de moordenaar was, vermoordt Linda hem. Ze geeft uiteindelijk toe aan Dirk en die voelt zich genoodzaakt het aan de politie te vertellen. Linda wordt opgepakt en vliegt de gevangenis in. Later zet Dirk en het gezin van Linda een reddingsactie op poten.

Het bevrijdingsplan van Linda start vandaag en er staat veel op het spel. In de gevangenis is de eerste hindernis inspecteur Eric. Hij doet er alles aan om Linda over te brengen zonder dat ze ontsnapt. Kristof probeert hem te overmeesteren, maar dat lukt niet. Wanneer Eric hem onder schot houdt, lukt het Senne wel om hem te overmeesteren.

Wanneer het drietal aankomt in de kelder staat hun tweede hindernis op hun te wachten. Ze zijn verloren gelopen en alle deuren zijn potdicht. Eric is ondertussen terug bij bewustzijn en komt steeds dichterbij. Senne wordt door hem belaagd, maar ondertussen openen Dirk en Joeri de deuren vanaf buiten uit. In een afgelegen gebouw ziet Linda Eva terug en maakt ze kennis met Lotte. Senne doorstaat moeilijke tijden als hij in elkaar geslagen wordt door Eric die koste wat het kost de ontsnapping wil tegenhouden.

Dirk krijgt een vervelend telefoontje. Didier, de piloot die hun zou wegvoeren, komt met een kleiner vliegtuigje waar maar 4 personen in mee kunnen. Joeri en Eva besluiten dan maar om in België te blijven. Eric heeft ondertussen de ligging van de luchthaven achterhaalt en hij haast zich daarnaar toe. Het lukt hem bijna om het vliegtuigje te stoppen, maar Linda en de rest kunnen op het nippertje ontsnappen.