Wikia

afbeelding
Dré Van Goethem
Informatie
Geslacht Mannelijk
Oogkleur Blauw
Haarkleur Grijs
Netwerk
Familie Marie Van Goethem (dochter)
Relaties Jenny Verbeeck (1999-2005)
Beroep Arts
Verblijf Zuid-Frankrijk
Productie
Vertolk(st)er Nolle Versyp
Debuut Aflevering 295 (10/10/1997)
Einde Aflevering 1780 (25/03/2005)
Reden Verhuisd naar Zuid-Frankrijk
 Dré is de ex-man van Jenny Verbeeck.

Algemene informatie

Dré is een hoofdpersonage dat in het derde seizoen zijn intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Nolle Versyp. Hij verdween het tiende seizoen uit de serie.

Relaties en Familie

Dré heeft een affaire in de jaren zeventig met Evelyne. Zij bedriegt haar man Jean-Pierre. Als ze later bevalt van een dochter Marie. Lange tijd wordt gedacht dat Jean-Pierre haar vader is. Als alles uitkomt en Jean-Pierre verslaaft geraakt aan alcohol, laat Marie haar naam veranderen van De Ruyter naar Van Goethem.

Dré krijgt een relatie met Jenny Verbeeck. Het duurt niet lang voordat ze in het huwelijksbootje treden. Jenny bedriegt echter Dré met zijn beste vriend Willy en vervolgens vraagt hij een scheiding aan. Als Willy euthanasie pleegt is zijn laatste wens dat Dré en Jenny terug samen zullen komen. Dat gebeurt. Later verhuist Dré naar Zuid-Frankrijk met Jenny, maar zei kan niet wennen aan het leven daar en keerde terug naar België. Dré blijft in Zuid-Frankrijk.

Verhaalijnen

Seizoen 3-10

Dré wordt door Marianne Bastiaens op de parking van een supermarkt aangereden. Hij blijkt een oude vriend te zijn van haar nog maar pas overleden man. Hij gaat aan de slag in de dokterspraktijk van haar dochter Ann. Marianne stort na een tegenslag haar hart uit bij Dré, maar deze reageert niet zoals ze verwacht had. Marianne zit verveeld met haar impulsieve reacties en probeert haar dochter te overtuigen van haar ware gevoelens voor Dré. Later komt het uit dat Dré zelf verliefd is op Ann.

Dré ontmoet Jenny Verbeeck als ze een chemo behandeling moet krijgen. Ze beginnen een relatie en hij steunt haar tijdens een zeer moeilijke periode. Ze komt doorheen de zware periode en hij en Jenny stappen in het huwelijksbootje.

Het komt uit dat Dré vroeger een affaire had met Evelyne, de voormalige vrouw van Jean-Pierre De Ruyter. Ze kregen samen een dochter en Evelyne wou Jean-Pierre net gaan verlaten toen ze stierf. Het werd zeer lang gedacht dat Marie een dochter was van Jean-Pierre. Als Jean-Pierre hierachter komt, gaat hij Dré zo fel te lijf dat hij een hartaanval krijgt. Hij belandt in het ziekenhuis en zo ontdekt Marie dat zijn bloedstalen niet overeenkomen met de hare.

Jean-Pierre neemt wraak door Dré zijn alcoholverslaving te vertellen aan de Orde Des Geneesheren, maar uiteindelijk helpt Jean-Pierre hem om die te overwinnen. Jean-Pierre krijgt zelf niet veel later een verslaving aan alcohol. Marie is zo teleurgesteld en wil dat Dré haar adopteert. Vanaf dan draagt ze de naam Van Goethem.

Jenny gaat naar bed met de beste vriend van Dré, Willy. Ze trekt een tijdje bij Willy in, maar beseft dan dat Dré de man van haar leven is. Voor Dré komt alle spijt te laat. Hij vraagt de scheiding aan. Hij wil zijn leven herpakken en lijkt de liefde terug te vinden bij verpleegster Ria Verbaendert. Maar Willy lijkt aan leukemie en pleegt euthanasie, die Dré uitvoert. Zijn laatste wens is dat Jenny en Dré terug samen komen. Dat gebeurt na lange tijd en ze vertrekken samen naar Zuid-Frankrijk voor een nieuwe toekomst. Maar Jenny mist haar oude leven en verhuist terug naar België, terwijl Dré in Zuid-Frankrijk blijft.

Trivia

  • Nolle Versyp vertelde in een krantenartikel dat mensen hem wel eens geregeld vroegen hoe het was met Rogerke, Luc, Senne of Joeri. Maar Nolle Versyp draaide geen scenes met die personages en kende hun dus ook maar van tv.