Wikia

Dries Van Aken
Seizoenen 2324 Dries Portret S24
Eerste verschijning Aflevering 4437 - 29 mei 2018
Gespeeld door Yemi Oduwale
Huidig beroep Administratief medewerker bij Advocatenkantoor De Decker-Baert
Huidige partner Geen
Kinderen Geen
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaQuotesFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Dries Van Aken is een nevenpersonage dat sinds 29 mei 2018 (aflevering 4437) wordt vertolkt door Yemi Oduwale.

Familie en LiefdeslevenEdit

Dries leert Tamara Vereken kennen en probeert haar te verleiden. Zij heeft echter al een relatie met Bob Sleeckx, maar dat lijkt Dries niet tegen te houden. Het komt meermaals tot een kus tussen hem en Tamara, totdat Tamara niet langer kan zwijgen en alles toegeeft aan Bob. Ze kiest dan ook voor hem.

Na een onenightstand te hebben gehad met Thilly Van Santen maakt Dries op café kennis met Kaat Bomans, een goede vriendin van Tamara. Ze kent zijn reputatie, maar denkt te kunnen doordringen door het grote ego dat Dries uitstraalt. De vonk slaat over de tussen de twee, maar dan verklapt Karin aan Dries dat Kaat transgender is. Dries voelt zich vernederd en maakt onmiddellijk een einde aan hun relatie.

Studies en BeroepslevenEdit

Dries zit in zijn laatste academiejaar Rechten wanneer hij solliciteert bij Advocaten De Decker en Baert en er aan de slag kan gaan als medewerker. Zijn taken zijn voornamelijk administratief, al kan hij soms ook mee denken en werken aan een zaak. Karin Baert is een ware harde tante en is niet bepaald zacht voor Dries, in tegenstelling tot Tom De Decker. Karin dreigt Dries zelfs te ontslaan na een persoonlijke kwestie die uit de hand was gelopen, betreffende Tamara Vereken. Dat kan Tom echter verijdelen.

Karin en Dries beleven verschillende avontuurtjes op het werk. Nadien blijkt dat dit niet zonder reden is, wanneer Dries zichzelf en Karin laat betrappen en verklaart dat hij werd aangerand. Hij klaagt Karin aan voor aanranding en seksuele intimidatie en bovendien laat hij haar voor het gerecht dagen voor het verdoezelen van schadevergoedingen.

VerhaallijnenEdit

TriviaEdit

  • De komst van het personage werd op 1 juni 2018 in een persbericht van VRT aangekondigd. Dit was pas na het moment dat Dries werd aangenomen door Tom De Decker en Karin Baert.

QuotesEdit

Aflevering 4437 - Dries maakt kennis met Karin (eerste tekst bij debuut)
Karin: U bent te laat.
Dries: Mijn horloge is nochtans afgesteld op de universeel gecoördineerde tijd. Ik heb volgens mij nog vijf minuten.
Karin: Ah, euhm... Wel dan hebt u volgens mijn UTC-klok nog exact vier minuten de tijd. Shoot.

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit