Wikia

Felicienne Lejeune
FelicienneProfiel
Vorig Hoofdpersonage
Naam Felicienne Lejeune
Beroep Huishoudster / Poetsvrouw
Familie
Echtgenoot Roger
Productie
Gespeeld Door Doris Van Caneghem
Debuut Aflevering 1 (23/12/1995)
Einde Aflevering 1233 (22/05/2002)
Reden Ontslag genomen

Algemene InformatieEdit

Felicienne is een hoofdpersonage dat in het eerste seizoen zijn intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Doris Van Caneghem. Ze verdween in het zevende seizoen uit de serie, wanneer de actrice op pensioen ging.

Liefdesleven en FamilieEdit

Felicienne heeft een echtgenoot, genaamd Roger. Ze noemt hem altijd 'haar Rogerke'. Toen Florentine Rousseau op de proppen kwam met haar nieuw lief die ook Rogerke heette, werd vermoed dat ze over dezelfde man spraken. Ze hadden ook veel gemeen, want ze hadden beide een witte snor en waren duivenmelkers. Toch bleek het dat Florentine het had over Roger Van de Wiele. Op het einde van de serie waren Felicienne en Roger nog samen, maar Roger leed aan dementie.

BeroepslevenEdit

Felicienne is al jaren huishoudster bij de familie Bastiaens. Wanneer Walter De Decker ten overlijden komt, vernoemt hij haar in zijn testament. Ze mag totdat haar gezondheid het niet meer toelaat daar blijven werken en en als ze stopt met werken krijgt ze nog een grote geldsom. Ze gaat ook af en toe poetsen bij Harry Moeyaerts en Ingrid Michiels. Uiteindelijk neemt ze ontslag, omdat ze voor haar demente man moet gaan zorgen.

VerhaallijnenEdit