Wikia

† Florentine 'Florke' Rousseau
Seizoenen 123456789 FlorkePortret
Eerste verschijning Aflevering 32 - 6 februari 1996
Laatste verschijning Aflevering 1562 - 24 februari 2004
Gespeeld door Ann Petersen

Kinderen Frank Bomans en Luc Bomans
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieLiefdesleven en FamilieBeroepslevenVerhaallijnenVermeldingenTriviaLees Meer

Algemene InformatieEdit

Florke is een hoofdpersonage dat van 6 februari 1996 tot 24 februari 2004 vertolkt werd door Ann Petersen. Ze verdween uit de serie, nadat de actrice plots ten overlijden kwam. In een uitzonderlijke special waren verschillende flashbacks te zien van Florke, als eerbetoon aan Ann Petersen.

Liefdesleven en FamilieEdit

Florke was vroeger getrouwd met Staf Bomans. Na zijn dood vond Florke opnieuw het geluk bij Pierre, maar in 1996 kwam hij plots ten overlijden. Ze heeft daarna nog een mislukte relatie met Leon Raemaecker, maar vindt uiteindelijk het geluk bij Roger Van de Wiele. Rogerke sterft enkele jaren later in een operatie. Nadat Florke ook overlijdt, wordt ze bij hem, in hetzelfde graf, begraven.

BeroepslevenEdit

VerhaallijnenEdit

Florke staat plots voor de deur van Frank. Haar vriend is onverwacht overleden en ze zoekt een nieuw onderkomen nadat diens dochter haar heeft buitengezet. Ze komt te weten dat Frank en Jenny uit elkaar zijn en probeert de twee weer bij elkaar te brengen.

Florke verneemt dat Luc in het ziekenhuis ligt en ze haast zich er naar toe. Alles loopt toch goed af en ze is blij met wat hij voor Franky deed. Vooral omdat nu haar familie terug bij elkaar komt. Yvette, de moeder van Simonne, komt na een tijdje bij hun inwonen. De twee hebben echter voortdurend ruzie, waardoor Florke naar haar zus in Charleroi gaat. Een paar maanden later krijgt de familie Bomans verschrikkelijk nieuws. Florke is overleden.

GeneriekEdit

TriviaEdit

  • Op 12 december 2003 vernam de productieploeg van Thuis het overlijden van Ann Petersen. Florke haar laatste opnames kwamen vervolgens op 24 februari 2004 op het scherm, waarop het personage ten overlijden kwam op 29 maart 2004.

QuotesEdit

'Florke: Hoe kan ik nu rusten als mijn twee zonen besmet zijn door het venijn van hun vader?

|quotes =

Aflevering 686 - Florke zet Simonne op haar plaats
Florke: In het begin had ik het zo niet voor u, dat weet ge. Maar ik heb u leren kennen en u leren appreciëren. Ik heb u in mijn hart gesloten en ik heb van u leren houden zoals van een eigen dochter. Maar ik heb me in u vergist. Ge zijt het niet waart.

Lees MeerEdit

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Florke, zie hier.

|fotos =