Wikia

Frank Bomans
Seizoenen 123456789101112131415161718192021222324 Frank Portret S22
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Gespeeld door Pol Goossen
Huidig beroep Klusjesman bij De Withoeve
Huidige partner Simonne Backx
Kinderen Bianca Bomans, Peggy Verbeeck en Kaat Bomans
Ouders Staf Bomans en † Florke Rousseau
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Frank Bomans is een hoofdpersonage dat van 23 december 1995 (aflevering 1) tot en met 2 juni 2006 (aflevering 2025) en sinds 6 oktober 2006 (aflevering 2050) wordt vertolkt door Pol Goossen.

Familie en LiefdeslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de familie en het liefdesleven van dit personage beschikbaar.

Studies en BeroepslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de studies en het beroepsleven van dit personage beschikbaar.

VerhaallijnenEdit

Angèle ziet Frank zitten in café 't Schandaal met een andere vrouw. De cafébazin Bonnie. Angèle is woest en vindt hem een hoerenloper. Wanneer Frank later thuiskomt geeft ze hem een hele uitbrander. Frank weet alleen totaal niet waar ze het over heeft. Angèle is woest en gaat hem te lijf, maar Cois kan haar tegenhouden. Simonne wordt ook ingelicht en ze zet Frank onmiddellijk aan de deur. De twee zusters zijn blij over hun keuze, maar Simonne en Cois krijgen beide spijt en Cois wil zijn kamaraat helpen. Simonne wil haar man terug, maar Angèle blijft stoken tussen haar en Frank. Cois is dit kotsmoe en beëindigt hun relatie.

Later blijkt dat het gaat over Manfred Stein, een Duitse dubbelganger van Frank. Hij pleegt een roofmoord bij Santens en Frank wordt herkent op de bewakingscamerabeelden. Frank verneemt dit nieuws al snel en slaat in paniek. Hij houdt zich schuil in een kraakpand, waar Cois hem regelmatig eten en drinken brengt. Angèle komt hier achter en ze tipt inspecteur Monard om Cois te achtervolgen. Zowel Cois als Frank worden gevonden. Cois wordt vrijgelaten, maar Frank wordt gearresteerd. Hij kan echter een agent buiten bewustzijn slaan en vluchten.

Frank zwerft rond in de grote stad Antwerpen. Ondertussen houden Bonnie en Manfred zich koest, omdat ze nog niet weten waar Frank op dat moment zit. Frank besluit actie te ondernemen als hij begint te verhongeren. Hij verbergt zich in de bestelwagen van Manfred en Bonnie. Ze rijden naar hun schuilplek en Frank ontsnapt terug uit de bestelwagen. Groot is de schok als plots Manfred voor zijn neus staat.

Vastgebonden en met een dichtgetapete mond leeft Frank verder in een hok dat zich in een oude loods bevindt. Bonnie en Manfred zien nu de geknipte kans om terug een overval te plegen. Ze doen dit bij een goktent, waar Eddy op dat moment ook aanwezig is. Het nieuws verspreidt zich ontzettend snel dat Frank bijna Eddy neerschoot. Manfred en Bonnie keren terug met een grote som geld in koffer. Als Frank Manfred geld ziet nemen uit de koffer, waarschuwt hij Bonnie hierover. Even vreest ze dat Manfred wegvlucht zonder haar, maar hij keert al snel terug.

Manfred is razender dan ooit nadat Frank hem en Bonnie tegen elkaar wou opzetten. Frank kan zich bevrijden en probeert weg te vluchten. Bonnie staat echter achter hem met een groot wapen. Bonnie dreigt hem dood te schieten. Frank slaat haar wapen uit haar handen en duwt haar tegen een kast met zware dozen in. De kast valt samen met een zware pilaar op Bonnie, waardoor ze klem komt te zitten met haar been. Frank wil weg vluchten, maar laat Bonnie niet zo achter. Hij bevrijdt haar. Wanneer hij naar buiten wil staat Manfred voor de deur. Hij dreigt Frank neer te schieten. Bonnie ziet in dat Frank een goede gast is en overtuigt hem om dit niet te doen.

Manfred en Bonnie beslissen om samen naar Brazilië te vluchten, maar Frank ziet dat Manfred maar één ticket heeft gekocht. Bonnie maakt Frank los en probeert met hem te vluchten. Ze botsen echter op Manfred en hij gaat op de vuist met Frank. Bonnie grijpt een wapen en schiet iemand dood. Maar wie?

Simonne krijgt het verschrikkelijk nieuws dat Frank is vermoord. Ze regelt zijn begrafenis en Bianca en Peggy vliegen over uit het buitenland. Simonne blijft het er zeer moeilijk mee hebben en ook omdat Franky nu geen vader meer heeft. Ze vindt troost in de armen van Mo Fawzi en de twee beginnen een relatie. Ondertussen zit Frank met Bonnie in het exotische Curaçao te genieten van de zon. Maar als hij een rosse vrouw met een kind ziet lopen moet hij terugdenken aan Simonne en Franky. Frank merkt dat hij zijn familie ontzettend mist en keert terug naar België.

Daar wordt hij al meteen geconfronteerd met de pesters van zijn zoon. Hij valt hun aan en maakt hun duidelijk dat ze moeten stoppen met Franky te pesten. Terug gaat hij wonen in het verlaten fabrieksgebouw waar Manfred onderdook. Hij wilt teruggaan naar Simonne, maar zij is nu samen met Mo en is kwaad dat hij niks van zich heeft laten horen. Frank zoekt dan maar terug contact met Cois, die zijn vriend nog steeds niet is vergeten.

Frank gaat op zoek naar werk, maar dat zou wel eens moeilijk kunnen worden gezien zijn leeftijd en zijn recente veroordeling voor de fraude in namaakonderdelen bij Sanitechniek. Dankzij een tip van Bram solliciteert Frank bij klusjesbedrijf De Kabouters. Bazin Sam De Witte wil Frank wel een kans geven en hij maakt kennis met collega's Adil en Toon. Hij moet vooral samenwerken met deze laatste, maar dit loopt echter niet van een leien dakje. De onenigheid tussen de twee loopt uit tot pesterijen, waarbij onder meer Frank Toons banden platsteekt en Toon de kleren van Frank verstopt wanneer deze zich douchet. Dan wordt de enige foto die Toon nog heeft van zijn overleden vriendin Stephanie, die door Frank benoemd wordt als Miss Piggy, besmeurd met verf. Dit zorgt er voor dat de situatie escaleert en Toon er voor zorgt dat Frank geëlektrocuteerd wordt en in het ziekenhuis belandt.

Frank moet een week in het ziekenhuis verblijven en kan zodoende niet vertrekken met Simonne naar Amerika naar hun zoon. Yvette gaat in zijn plaats mee. Toon bezoekt Frank in het ziekenhuis en Frank apprecieert dit enorm. Maar dan komt het uit dat het Toon was die de electrocutie had veroorzaakt. Sam vindt dat beide heren de situatie meteen hadden moeten melden en niet laten escaleren. Omdat ze pesten op het werk niet aanvaardt, ontslaat ze Toon op staande voet.

TriviaEdit

Er is (nog) geen trivia over dit personage beschikbaar.

QuotesEdit

Aflevering 682 - Frank komt binnen om Simonne en Angèle te gijzelen
Simonne: Frank?
Angèle: Is me dat verschieten, seg.
Frank: Serieus? En zeggen dat dat nog maar een begin is.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit