Wikia

Isabelle Vinck
Seizoenen 56789 IsabelleProfiel
Eerste verschijning Aflevering 781 - 21 februari 2000
Laatste verschijning Aflevering 1626 - 24 mei 2004
Gespeeld door Pascale Bal

Kinderen -
Ouders † Eduardus Vinck en † Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieLiefdesleven en FamilieBeroepslevenAchtergrondVerhaallijnenTriviaLees Meer

Algemene InformatieEdit

Isabelle Vinck was een hoofdpersonage dat vanaf 21 februari 2000 (aflevering 781) in beeld kwam. Ze verdween uit de serie op 31 maart 2003 (aflevering 1391), maar maakte haar terugkeer op 10 november 2003 (aflevering 1486). Uiteindelijk verdween ze definitief op 24 mei 2004 (aflevering 1626). Isabelle werdt vertolkt door Pascale Bal.

Liefdesleven en FamilieEdit

Binnenkort.

BeroepslevenEdit

Binnenkort.

AchtergrondEdit

Isabelle komt uit een gezin van een vader die samenwoonde met zijn zoon Pierre en twee dochters Vera en Isabelle. Pierre wou altijd macht over alles en iedereen. Hij sloeg zijn twee zussen en commandeerde zijn vader. Die was meestal te dronken om hier in opstand tegen te komen en toen hij een keer wel eens tegen Pierre was in gegaan, had die hem hardhandig in elkaar geslagen. Pierre werd een tijdje in een verbeteringsgesticht opgenomen, maar toen hij daar uit kwam, nam hij onmiddelijk wraak door brand te stichten in de woning van het gezin. Hijzelf liep ernstige brandwonden op, maar zijn vader kwam om in de brand.

VerhaallijnenEdit

Als Werner een relatie begint met dokter Valerie Vinck, krijgt hij er meteen haar zusje Isabelle en haar broer Pierre bij. Wanneer Fernand via Isabelle te weten komt wat Pierre allemaal van plan is met zijn nieuw lief Eva, wil hij hem aangeven. Wat hij niet weet is dat Pierre hem achtervolgd heeft en alles heeft gehoord. Pierre verstopt zich in de kelder van Fernand en trekt de zekering uit. Wanneer Fernand dan de kelder binnenkomt om te kijken wat er met de zekering scheelt, breekt Pierre zijn nek door hem van de trap te gooien. Vervolgens steekt hij de kelder in brand om de sporen uit te wissen. Fernand blijft alleen achter en verbrand, Isabelle en haar broer Pierre vluchten weg.

Isabelle en Pierre zoeken een alibi. Isabelle stuurt een brief naar hem voor zichzelf veilig te stellen en Pierre neemt het zekere voor het onzekere. Niet veel later wordt Pierre dood door de politie teruggevonden. Hij is doodgeschoten en Isabelle erft de fotostudio Red Herring.

Tijdens het huwelijk van Leontien Vercammen en Luc Bomans is Isabelle de fotografe. In de tussentijd zit ze constant te flirten met Luc. Luc is alleen getrouwd met Leontien om een proces te winnen, dus begint Luc een relatie met Isabelle. Luc is finacieel afhankelijk van Leontien, omdat zij alle aandelen heeft in het bedrijf dat ze samen lijden. Isabele stelt voor om rohypnol in het drankje van Leontien te doen. Tijdens een autorit achtervolgt Isabelle haar en ziet ze hoe bewusteloos geraakt en overkop gaat in haar wagen.

Isabelle hoort dat Leontien het accident heeft overleeft. Isabelle geeft Luc niet zomaar op en ze begint Luc en Leontien te stalken. Ze doet hijgtelefoontjes, steekt de banden van Luc plat en stuurt een foto van Leontien met daarop 'R.I.P.' geschreven. Isabelle dreigt ermee als Luc naar de politie stapt dat ze Leontien alles vertelt. Leontien gaat echter naar de politie. Leontien hoort dat Luc en Isabelle een affaire hadden en daarboven op haar wilde uitschakelen. Ze besluit met Luc te scheiden en ze zet hem buiten bij Sanitair Vercammen.

Luc wil Isabelle te grazen nemen en het komt op een punt dat hij zijn handen rond haar nek heeft. Maar hij valt flauw. Isabelle neemt hem gegijzeld. Door Frank en Rogerke kan hij ontsnappen.

Leontien huurt een lijfwacht, Vic Langenbergh, in. Ze kunnen het al snel met elkaar vinden. Leontien vertelt hem over wat zij allemaal meegemaakt heeft en dat ze bijna gestorven was. Vic en Leontien worden een koppel. Wanneer Vic haar echter op een keer mee vraagt naar de caravan van Luc en zegt dat hij een verrassing heeft voor haar, verschijnt Isabelle. Vic bindt Leontien vast en vraagt zijn beloning aan Isabelle. Isabelle haalt echter geen geld, maar wel een pistool uit een kast en schiet hem neer. Vervolgens steekt ze de caravan in brand. Leontien kan met hulp van Luc Bomans uit de caravan ontsnappen. Vic blijft achter.

Isabelle ontsnapt uit de instelling waar ze was opgenomen dankzij Veronique Van Sevenant. Leontien is doodsbang voor haar en wil constant op de hoogte blijven over wat de politie weet van Isabelle.

Ondertussen is Isabelle ondergedoken in het appartement langs Femke. Ze geeft zich uit als Nicky. De band tussen hen versterkt enorm. Femke heeft geldproblemen en let soms op de kleine Lowie voor geld bij te verdienen. Isabelle probeert er achter te komen wanneer ze precies op Lowie moet letten. Op een bepaald moment is Isabelle even alleen met de kleine Lowie. Ze wil hem van het balkon gooien, terwijl Leontien naast haar staat en Luc onderaan de appartementsblok bang staat toe te kijken. Femke kan haar echter overtuigen om het niet te doen. Isabelle probeert te springen als ze Lowie heeft gegeven, maar wordt overmeesterd en gearresteerd.

TriviaEdit

  • Actrice Pascale Bal was te zien in de videoclip van "It's so unreal" van Zornik. Ze doet hier een kusscène met actrice Ann Ceurvels die in de serie de zus van Isabelle speelt, Vera Vinck (Valerie Wijndaele).

Lees MeerEdit

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Isabelle, zie hier.