Wikia

Jacques Pieters
Seizoenen 23S24 Jacques Portret S23
Eerste verschijning Aflevering 4387 - 20 maart 2018
Gespeeld door Peter Van de Velde
Huidig beroep Zwemcoach
Huidige partner Geen
Kinderen Maarten Pieters
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaQuotesFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Jacques Pieters is een nevenpersonage dat sinds 20 maart 2018 (aflevering 4387) wordt vertolkt door Peter Van de Velde.

Familie en LiefdeslevenEdit

Jacques kreeg met zijn vrouw een zoon: Maarten Pieters. Toen hij zijn vrouw verloor en weduwnaar werd voedde hij Maarten alleen op. Enkele jaren later komt Maarten ten overlijden op skireis.

Studies en BeroepslevenEdit

Jacques heeft op jonge leeftijd een zwemcarrière uitgebouwd. Toen zijn gloriejaren voorbij waren, richtte hij zich op het trainen van anderen en werd hij zwemcoach.

VerhaallijnenEdit

TriviaEdit

  • De komst van het personage werd op de dag van de eerste uitzending van zijn debuutaflevering in een persbericht van VRT aangekondigd.
  • Op 16 juli 2018 werd bekend gemaakt dat in augustus de musical '40-45' begon met zijn repetities. Peter Van de Velde en Marleen Merckx (Simonne Backx) zouden hierdoor anderhalve maand niet op de set aanwezig zijn. Producer Hans Roggen liet in het midden of ze zouden verdwijnen voor een periode of gewoon minder te zien zijn.
  • Peter Van de Velde heeft jarenlang de hoofdrol meegespeeld in het televisieprogramma Piet Piraat. In aflevering 4393 wandelt Jacques in het zwembad voorbij een bord van de personages van Piet Piraat, waaronder het personage van Van de Velde zelf.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit