Wikia

Jacques Pieters
Seizoenen 23S24 Jacques Portret S23
Eerste verschijning Aflevering 4387 - 20 maart 2018
Gespeeld door Peter Van de Velde
Huidig beroep Zwemcoach
Huidige partner Geen
Kinderen Maarten Pieters
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaQuotesFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Jacques Pieters is een nevenpersonage dat van 20 maart 2018 (aflevering 4387) tot en met 12 oktober 2018 (aflevering 4479) en sinds 17 januari 2019 (aflevering 4548) wordt vertolkt door Peter Van de Velde. Het personage verscheen ook in de spin-off reeks Secrets.

Familie en LiefdeslevenEdit

Jacques kreeg met zijn vrouw een zoon: Maarten Pieters. Toen hij zijn vrouw verloor en weduwnaar werd voedde hij Maarten alleen op. Enkele jaren later komt Maarten ten overlijden op skireis.

Studies en BeroepslevenEdit

Jacques heeft op jonge leeftijd een zwemcarrière uitgebouwd. Toen zijn gloriejaren voorbij waren, richtte hij zich op het trainen van anderen en werd hij zwemcoach. Na een reeks persoonlijke problemen is hij genoodzaakt zijn zwemtrainingen stop te zetten.

VerhaallijnenEdit

Thuis afl4450 23 JacquesEmmaJudith
Thuis afl4478 9 JacquesJudith
Thuis afl4479 3 JacquesJoren

Jacques is na de confrontatie aan de schoolpoort vastberaden om niet langer de dood van zijn vrouw als excuus voor alles te gebruiken. Hij belooft aan Judith om hulp te zoeken. Hij vraagt de e-mailadressen van Nicky en Vincent aan Emma om zijn verontschuldigingen aan te bieden en hen te zeggen dat Maartens dood niet hun schuld was.

Jacques heeft het wel voor Judith en probeert meermaals af te spreken met haar. Zij houdt echter de boot af en probeert hem in alle bochten te mijden. Uiteindelijk kan ze niet langer onder een etentje uit en vliegt ze in de drank in het bijzijn van Jacques. Bij hun thuiskomst kust ze hem in de beschonken bui op de mond, waarop hij haar van zich afduwt. Hoewel hij dit graag gewild zou hebben, ziet hij in dat het de alcohol is die haar hiertoe aanzet. Judith benadrukt later dat ze effectief door de drank hem kuste en dat ze niet geïnteresseerd is in een relatie.

Jacques gaat langs bij Joren en Tim en brengt slechts nieuws. Door zijn persoonlijke problemen heeft hij besloten een tijd naar het buitenland te vertrekken. Hij stopt dus met training geven. Joren is zwaar teleurgesteld door het nieuws en heeft het moeilijk om aan zijn nieuwe trainer te wennen. Judith neemt afscheid van Jacques en wenst hem het beste.

TriviaEdit

  • De komst van het personage werd op de dag van de eerste uitzending van zijn debuutaflevering in een persbericht van VRT aangekondigd.
  • Op 16 juli 2018 werd bekend gemaakt dat in augustus de musical '40-45' begon met zijn repetities. Peter Van de Velde en Marleen Merckx (Simonne Backx) zouden hierdoor anderhalve maand niet op de set aanwezig zijn. Producer Hans Roggen liet in het midden of ze zouden verdwijnen voor een periode of gewoon minder te zien zijn.
  • Peter Van de Velde heeft jarenlang de hoofdrol meegespeeld in het televisieprogramma Piet Piraat. In Aflevering 4393 wandelt Jacques in het zwembad voorbij een bord van de personages van Piet Piraat, waaronder het personage van Van de Velde zelf.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit