Wikia

† Jenny Verbeeck
Seizoenen 12345678910111213141516171819202122 Jenny Portret S21
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Laatste verschijning Aflevering 4037 - 13 september 2016
Gespeeld door Janine Bischops

Kinderen Bianca Bomans
Ouders † Hubert Verbeeck en † Gerda Van de Velde
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenTriviaQuotesGeneriekFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Jenny Verbeeck is een hoofdpersonage dat van 23 december 1995 (aflevering 1) tot en met 24 april 2003 (aflevering 1409), van 30 mei 2003 (aflevering 1435) tot en met 25 maart 2005 (aflevering 1780) en van 12 september 2005 (aflevering 1836) tot en met 13 september 2016 (aflevering 4037) werd vertolkt door Janine Bischops.

Familie en LiefdeslevenEdit

Jenny is de dochter van Hubert Verbeeck en Gerda Van de Velde. Ze heeft nog een zus genaamd Rosa Verbeeck. Via haar zus heeft ze een nichtje: Peggy Verbeeck. Rosa en Jenny hebben nog verder een nonkel genaamd Tuur Verbeeck.

Jenny leerde Frank Bomans kennen in 1974. Ze geraakt zwanger en bevalt van Bianca Bomans. Maar Frank begaat meerdere slippertjes met onder andere Leontien Vercammen. Als ze Frank er op betrapt de lakens te delen met Simonne Backx is de maat vol voor haar en besluit ze om definitief van hem te scheiden.

Ondanks het feit dat Rosa een liefdesrelatie heeft met huisarts Walter De Decker deelt Jenny ook iets moois met hem. Het komt tot een ruzie tussen de zussen, die uiteindelijk wordt bijgelegd. Daarna heeft Jenny ook een relatie met Carlos Bastiaens, maar die blijft niet lang duren.

Jenny vindt opnieuw de liefde bij een huisarts, Dré Van Goethem. Ze trouwt een tweede keer met hem. Na verloop van tijd krijgt Jenny interesse voor Willy Pleysier, een goede vriend van Dré. Beide hebben voor een tijd een affaire tot Dré hier weet van krijgt. Jenny kan hem echter overtuigen om hun huwelijk verder te zetten en samen verhuizen ze naar Zuid-Frankrijk. Daar loopt het huwelijk alsnog op de klippen en Jenny keert alleen terug naar België.

Na haar terugkeer leert Jenny Victor Corthout kennen. Ze hebben een tijd een relatie, maar ook die blijft niet duren. Tot ze Leo Vertonghen leert kennen. Met hem slijt ze haar dagen tot aan haar overlijden.

Studies en BeroepslevenEdit

Jarenlang is Jenny samen met haar zus Rosa Verbeeck eigenares van Kapsalon Rosa. Door een aanvaring met Rosa gaat de aan de slag bij Taverne Ter Smissen. Na enkele jaren gaat Rosa ook aan de slag in de taverne en baten de zusters opnieuw samen een zaak uit.

Na een verwoestende brand wordt Hof Ter Smissen onbewoonbaar en is het ook niet meer mogelijk de taverne er uit te baten. Rosa en Jenny besluiten om samen een Bed & Breakfast op te richten. Vanaf dan is Zus & Zo een feit. Jenny lijdt tijdens de feestdagen onder de stress, waarop ze een hartaanval krijgt in de keuken. Ze besluit dan om het werk neer te leggen en op pensioen te gaan.

VerhaallijnenEdit

Frank komt tot de vaststelling dat Neil overleden is. Bianca is ondertussen helemaal overstuur en ook Jenny weet niet wat ze moet doen. Frank stelt voor om het lijkt in een juten zak te stoppen en het naar buiten te dragen. De put in de stallen ligt nog open, dus het lijk kan daar makkelijk in begraven worden. Het wordt geen makkelijke klus, want er komen voortaan geluiden van nog een andere aanwezige op het domein. Wie de aanwezige is blijft echter nog een grote vraag. Later blijkt dat het om Veronique ging. Ze vormt een groot gevaar voor het plan.

Maanden gaan voorbij en de drie lijken van het gebeuren af te komen. Maar dan komt er een probleem met de waterleiding in Manege Ter Smissen. Sanitair Vercammen, meer bepaald Kristoff wordt er bij gehaald om het op te lossen. Frank krijgt het benauwd als hij dit hoort en haast zich met Jenny en Bianca naar daar. Maar ze komen te laat, het lijk is ontdekt. De politie wordt erbij gehaald en een zekere inspecteur Pol Tibbax voert het onderzoek. Het duurt niet lang vooraleer ze achterhalen dat het onbekende lijk niemand minder dan Neil Feyaerts is. En zo vinden ze al gauw een spoor naar Frank en zijn gezin.

Het komt tot een proces, waarbij Frank, Jenny en Bianca de beschuldigden zijn. Is beschuldigde Frank Bomans schuldig aan opzettelijke doodslag? En met voorbedachte rade? En zijn Jenny en Bianca medeplichtig aan de feiten ten laste gelegd aan Frank? Dat zijn de vier hoofdvragen op het proces. De drie hebben geluk dat ze dankzij Marianne verdedigd kunnen worden door topadvocaat Jan Swerts. Bij het besluit wordt duidelijk dat de jury zijn antwoord op de eerste vraag 'nee' is, waardoor ook de drie andere vragen vervallen.

TriviaEdit

  • Janine Bischops diende zelf haar ontslag in na een aanvaring met de producers omdat die haar verhaallijnen zwaar gereduceerd hadden.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit