Wikia

Jens De Belder
JensProfiel
Huidig Hoofdpersonage
Naam Jens De Belder
Beroep Student (-2010)
Koerier (2010-2012)
Taxi-chauffeur
Café-uitbater (2012-)
Woonplaats Woning in Frens
Familie
Ouders Hans De Belder
Onbekend
Broers Stijn De Belder
Productie
Gespeeld Door Jelle Cleymans
Debuut Aflevering 2357 (11/03/2008)

Algemene InformatieEdit

Jens is een hoofdpersonage dat in het dertiende seizoen zijn intrede maakte in de serie. Het personage wordt vertolkt door Jelle Cleymans.

Liefdesleven en FamilieEdit

De ouders van Jens wonen in Portugal en zijn broer Stijn studeert in Londen.

Jens vormt een koppel met Paulien, maar hij kan weinig goeds doen in de ogen van haar moeder Julia. De twee groeien uiteindelijk uit elkaar. Dan leert hij Fien kennen wanneer ze in zijn taxi stapt. Hun geluk is echter van korte duur wanneer zij wordt vermoord door Guy. Hij is heel even terug verliefd op Paulien, maar leert dan de veel oudere Lena kennen. Ze beginnen een geheime relatie omdat Lena nog steeds getrouwd is. Zij betekent ook een zeer grote steun voor hem wanneer zijn vader overlijdt.

BeroepslevenEdit

Na zijn middelbare studies begint Jens aan de studie filosofie, maar hij geeft die al even snel op. Nadat hij dankzij de hulp en het engelengeduld van Julia zijn rijbewijs haalt kan hij als koerier aan de slag voor de Noorderzon. Wanneer Peggy de Noorderzon verkoopt grijpt Jens zijn kans om samen met Franky een eigen café te beginnen. Het café wordt Frens gedoopt, een samentrekking van hun beider namen.

VerhaallijnenEdit

3628bis

Jens keert terug uit Portugal met het spijtige nieuws dat zijn vader is overleden. Lena heeft hem bijgestaan in deze moeilijke tijden. Femke en Paulien vertellen over zijn thuiskomst over de ontvoering van Emma Van Damme. Femke wil graag in de Frens blijven werken en vraagt Jens als ze er mag blijven werken. Hij gaat akkoord.

Peter en Eddy gaan op café. Jens probeert hun lawaai een beetje te onderdrukken, maar krijgt een elleboogstoot van Peter. Hij heeft een blauw oog, wat Femke dan ook opmerkt.

Jens leert Emma gitaarspelen. Emma ontwikkelt gedurende de lessen een verliefdheid voor hem. Hij heeft dit in eerste instantie niet door, tot Paulien hem hier op wijst en aanraadt om te vertellen dat hij niet hetzelfde voelt. Emma neemt dit slecht op en haar moeder interpreteert dit als Jens haar zou hebben aangerand. Er volgt een politieonderzoek, maar uiteindelijk bevestigt Emma dat er inderdaad niets is gebeurd.

Jens krijgt slecht nieuws uit Portugal: zijn vader heeft terminale kanker. 's Avonds maakt hij kennis met Lena Blondeel en hij stort meteen zijn hart bij haar uit. Vooraleer ze het beseffen belanden ze samen in bed. Jens voelt zich ongemakkelijk bij de situatie omdat Lena veel ouder is als hem, maar kan haar niet vergeten. Hij voelt zich later bedrogen door haar als hij te weten komt dat ze getrouwd is en een dochter heeft. Lena overtuigt hem dat haar huwelijk al een tijdje op een dood spoor zit en vraagt hem over hun relatie na te denken terwijl hij in Portugal bij zijn ouders is.

SlideshowEdit