Wikia

† Jens De Belder
Seizoenen 131415161718192021 Jens Portret
Eerste verschijning Aflevering 2357 - 11 maart 2008
Laatste verschijning Aflevering 3895 - 25 december 2015
Gespeeld door Jelle Cleymans

Kinderen Geen
Ouders Hans De Belder en Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Jens De Belder is een hoofdpersonage dat van 11 maart 2008 (aflevering 2357) tot en met 19 maart 2008 (aflevering 2363), van 2 mei 2008 (aflevering 2394) tot en met 2 februari 2012 (aflevering 3114), van 13 maart 2012 (aflevering 3142) tot en met 17 april 2012 (aflevering 3167), van 13 september 2012 (aflevering 3214) tot en met 24 april 2014 (aflevering 3569), van 3 oktober 2014 (aflevering 3620) tot en met 25 december 2015 (aflevering 3895) werd vertolkt door Jelle Cleymans.

Familie en LiefdeslevenEdit

De ouders van Jens wonen in Portugal en zijn broer Stijn studeert in Londen.

Jens vormt een koppel met Paulien, maar hij kan weinig goeds doen in de ogen van haar moeder Julia. De twee groeien uiteindelijk uit elkaar. Dan leert hij Fien kennen wanneer ze in zijn taxi stapt. Hun geluk is echter van korte duur wanneer zij wordt vermoord door Guy. Hij is heel even terug verliefd op Paulien, maar leert dan de veel oudere Lena kennen. Ze beginnen een geheime relatie omdat Lena nog steeds getrouwd is. Zij betekent ook een zeer grote steun voor hem wanneer zijn vader overlijdt.

Studies en BeroepslevenEdit

Na zijn middelbare studies begint Jens aan de studie filosofie, maar hij geeft die al even snel op. Nadat hij dankzij de hulp en het engelengeduld van Julia zijn rijbewijs haalt kan hij als koerier aan de slag voor de Noorderzon. Wanneer Peggy de Noorderzon verkoopt grijpt Jens zijn kans om samen met Franky een eigen café te beginnen. Het café wordt Frens gedoopt, een samentrekking van hun beider namen.

VerhaallijnenEdit

Jens leert Emma gitaarspelen. Emma ontwikkelt gedurende de lessen een verliefdheid voor hem. Hij heeft dit in eerste instantie niet door, tot Paulien hem hier op wijst en aanraadt om te vertellen dat hij niet hetzelfde voelt. Emma neemt dit slecht op en haar moeder interpreteert dit als Jens haar zou hebben aangerand. Er volgt een politieonderzoek, maar uiteindelijk bevestigt Emma dat er inderdaad niets is gebeurd.

Jens krijgt slecht nieuws uit Portugal: zijn vader heeft terminale kanker. 's Avonds maakt hij kennis met Lena Blondeel en hij stort meteen zijn hart bij haar uit. Vooraleer ze het beseffen belanden ze samen in bed. Jens voelt zich ongemakkelijk bij de situatie omdat Lena veel ouder is als hem, maar kan haar niet vergeten. Hij voelt zich later bedrogen door haar als hij te weten komt dat ze getrouwd is en een dochter heeft. Lena overtuigt hem dat haar huwelijk al een tijdje op een dood spoor zit en vraagt hem over hun relatie na te denken terwijl hij in Portugal bij zijn ouders is.

Jens keert terug uit Portugal met het spijtige nieuws dat zijn vader is overleden. Lena heeft hem bijgestaan in deze moeilijke tijden. Femke en Paulien vertellen over zijn thuiskomst over de ontvoering van Emma Van Damme. Femke wil graag in de Frens blijven werken en vraagt Jens als ze er mag blijven werken. Hij gaat akkoord.

Peter en Eddy gaan op café. Jens probeert hun lawaai een beetje te onderdrukken, maar krijgt een elleboogstoot van Peter. Hij heeft een blauw oog, wat Femke dan ook opmerkt.

TriviaEdit

Er is (nog) geen trivia over dit personage beschikbaar.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit