Wikia

Karin Baert
Seizoenen 57810111215181920212223 Karin Portret S22
Eerste verschijning Aflevering 760 - 21 januari 2000
Gespeeld door Kadèr Gürbüz
Huidig beroep Advocate
Huidige partner Steven Lambrechts
Kinderen Kobe Baert
Ouders † Onbekend en † Fernanda Reyes
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenTriviaQuotesGalerijFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Karin Baert is een nevenpersonage dat van 21 januari 2000 tot 2014 op een sporadische manier en sinds 2016 wordt vertolkt door Kadèr Gürbüz.

Familie en LiefdeslevenEdit

Als jonge vrouw werd Karin zwanger van Steven Lambrechts, maar ze wou het kind niet houden. Een abortus was volgens haar moeder geen optie, dus Karin besloot het kindje bij haar moeder achter te laten terwijl ze naar de universiteit trok om Rechten te studeren. Nadien heeft ze geen contact meer gehad met Steven, haar moeder en haar zoon: Kobe Baert. Pas in 2017 dook Kobe terug op en blijkt de moeder van Karin overleden te zijn. Ook Steven duikt terug op in het leven van Karin, maar is er niet van op de hoogte dat hij een zoon heeft.

Na haar zwangerschap besloot Karin haar gevoelens uit te zetten en zich niet meer te binden aan een man. Ze houdt er dan ook verschillende flirts aan over, die telkens zeer kort en onbetekenisvol zijn. Zo had ze bijvoorbeeld regelmatig afspraakjes met Toon Vrancken en Ruben Huisman. Ook met haar zakenpartner Tom De Decker heeft ze al meermaals het bed gedeeld. Uiteindelijk kiest ze ervoor om haar relatie met Steven een tweede kans te geven. Maar wanneer die ontdekt dat hij een zoon heeft wilt hij niets meer van haar weten. Uiteindelijk kan Steven haar toch vergeven en starten de twee weer een relatie, maar als Steven blijkt ALS te hebben, wenst hij niet dat Karin deze zware weg ook meemaakt en maakt hij een einde weer aan hun relatie.

Studies en BeroepslevenEdit

Karin Baert is een succesvolle advocate die al meerdere mensen kon vrijpleiten voor de rechtbank zoals Werner Van Sevenant, Frank Bomans en Peggy Verbeeck. Sinds 2016 is ze een partner van Advocatenkantoor De Decker.

TriviaEdit

  • Het vergroten van de rol van het personage in het tweeëntwintigste seizoen werd op 8 september 2016 - samen met het vergroten van de rol van Ruben Huisman - in een persbericht van VRT aangekondigd.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit