Wikia

Karin Baert
Seizoenen 5781011121518192021222324 Karin Portret S23
Eerste verschijning Aflevering 760 - 21 januari 2000
Gespeeld door Kadèr Gürbüz
Huidig beroep Advocate bij Advocatenkantoor De Decker-Baert
Huidige partner Geen
Kinderen Kobe Baert
Ouders Onbekend en † Fernanda Reyes
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaQuotesFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Karin Baert is een nevenpersonage dat van 21 januari 2000 (aflevering 760) tot en met 7 februari 2000 (aflevering 771), van 29 oktober 2001 (aflevering 1086) tot en met 8 november 2001 (aflevering 1094), op 12 december 2002 (aflevering 1314), op 23 januari 2004 (aflevering 1540), van 21 april 2005 (aflevering 1799) tot en met 19 mei 2005 (aflevering 1819), op 14 maart 2006 (aflevering 1967), van 24 april 2006 (aflevering 1996) tot en met 25 april 2006 (aflevering 1997), van 15 november 2006 (aflevering 2078) tot en met 27 december 2006 (aflevering 2108), op 22 februari 2007 (aflevering 2149), op 20 april 2007 (aflevering 2190), van 2 november 2009 (aflevering 2656) tot en met 3 november 2009 (aflevering 2657), van 30 mei 2013 (aflevering 3399) tot en met 26 september 2013 (aflevering 3419), van 3 september 2014 (aflevering 3598) tot en met 10 oktober 2014 (aflevering 3625) en sinds 12 januari 2016 (aflevering 3907) wordt vertolkt door Kadèr Gürbüz.

Familie en LiefdeslevenEdit

Als jonge vrouw werd Karin zwanger van Steven Lambrechts, maar ze wou het kind niet houden. Een abortus was volgens haar moeder geen optie, dus Karin besloot het kindje bij haar moeder achter te laten terwijl ze naar de universiteit trok om Rechten te studeren. Nadien heeft ze geen contact meer gehad met Steven, haar moeder en haar zoon: Kobe Baert. Pas in 2017 dook Kobe terug op en blijkt de moeder van Karin overleden te zijn. Ook Steven duikt terug op in het leven van Karin, maar is er niet van op de hoogte dat hij een zoon heeft.

Na haar zwangerschap besloot Karin haar gevoelens 'uit te zetten' en zich niet meer te binden aan een man. Ze houdt er dan ook verschillende flirts aan over, die telkens zeer kort en onbetekenisvol zijn. Zo had ze bijvoorbeeld regelmatig afspraakjes met Toon Vrancken en Ruben Huisman. Ook met haar zakenpartner Tom De Decker heeft ze al meermaals het bed gedeeld. Uiteindelijk kiest ze ervoor om haar relatie met Steven een tweede kans te geven. Maar wanneer die ontdekt dat hij een zoon heeft wilt hij niets meer van haar weten. Uiteindelijk kan Steven haar toch vergeven en starten de twee weer een relatie, maar als Steven blijkt ALS te hebben, wenst hij niet dat Karin deze zware weg ook meemaakt en maakt hij opnieuw een einde aan hun relatie.

Karin zet zich al snel over Steven en belandt opnieuw meermaals met Tom in bed. Ze krijgt de wind van voren wanneer diens kersverse vrouw Judith hun soort relatie achterhaalt. Nadat Steven om dezelfde reden waarvoor hij met Karin brak een einde maakt aan zijn relatie met Rosa, begint hij opnieuw iets met Karin. Maar dat duurt niet lang. Want al snel ziet hij in dat Rosa de vrouw van zijn leven is. Karin probeert zich over de tegenslag te zetten en verleidt nu ook collega Dries Van Aken.

Studies en BeroepslevenEdit

Karin is van haar tienerjaren al gericht op haar studies. Ze stond haar kind Kobe Baert deels af aan haar moeder om naar de universiteit te kunnen gaan en daar Rechten te studeren. Ze wou liever een carrière opbouwen en dat kon in haar ogen niet met een kind. Het duurde lang vooraleer Kobe haar kon vergeven omwille van deze keuze. Op jonge leeftijd startte Karin al een eigen advocatenkantoor op.

Tom De Decker, een collega-advocaat waartegen ze het al meerdere keren heeft opgenomen in de rechtbank, vraagt haar om in te springen in Advocatenkantoor De Decker-Vlerick. Karin koopt zich op termijn in bij het advocatenkantoor wanneer Peter Vlerick zijn werk er wil verdelen met dat in De Withoeve. Tom is blij met Karin, aangezien ze volgens hem met haar reputatie aan grote meerwaarde levert aan het kantoor. Peter trekt zich uiteindelijk volledig terug uit het advocatenkantoor. Karin vermoedt dat hij aan ieder 10% verkoopt en is enthousiast om gelijke partners te kunnen worden met Tom. Maar dan krijgt ze te horen dat Peter al zijn aandelen aan Tom wil verkopen, waardoor zij slechts 40% behoudt. Tom kan Karin uiteindelijk sussen en vanaf dan is Advocaten De Decker en Baert een feit. Het kantoor krijgt zelfs een volledig nieuwe werkruimte.

VerhaallijnenEdit

Steve Desmyter, een oude vriend van Tom De Decker, laat zijn oog vallen op dokteres Valerie Wijndaele. Hij probeert haar te verleiden tijdens een doktersbezoek, maar het gebeuren neigt al snel te ontaarden in een aanranding. Valerie is echter judo-lerares en kan zich verzetten tegen hem. Nadat ze de gebeurtenissen aan haar partner Werner Van Sevenant vertelt, is die in alle staten. Hij komt niet veel later Steve tegen aan een stoplicht en sleurt deze uit zijn auto, om hem in elkaar te slaan.

Tom beslist om met zijn pas opgerichte advocatenkantoor zijn vriend te verdedigen. Hij dient een klacht in tegen slagen en verwondingen. Ook Werner neemt een advocaat in dienst, namelijk Karin Baert. Karin is een advocate met veel meer ervaring een groot kantoor. Ze heeft zelfs een secretaris genaamd Daniel. Hoewel ze de feiten omtrent de slagen en verwondingen niet betwisten, wordt wel de aanleiding van de feiten betwist, met name de ongewenste intimiteiten ten aanzien van Valerie. Karin ontdekt dat Steve op zijn voormalige werkplaatsen is ontslagen omwille van gelijkaardig gedrag en confronteert hem hiermee. Ze legt hem de ontslagbrieven op die haar secretaris heeft opgevraagd, wetende dat ze hier eigenlijk niets mee zou kunnen aanvangen op de rechtbank. Hiermee hoopt ze dat Steve het niet tot een rechtszaak zou laten komen.

Steve kan Tom overtuigen om het alsnog tot een rechtszaak laten komen. Tom wou eerder Steve niet langer verdedigen, maar bedacht zich na een afwijzing van Valerie. Karin trekt naar het stamcafé van Steve en dreigt ermee om zijn huidige baas in te laten lichten over de ongewenste intimiteiten, indien hij het tot een proces zou laten komen. Steve bedenkt zich door haar dreigement en laat weten aan Tom waarom. Die dreigt een klacht in te dienen bij de tuchtraad. Dat zou echter zonder enig bewijs enkel lijken op een daad uit jaloezie of uit wrok. Steve heeft de schrik te pakken gekregen en weigert te geloven dat Karin bluft. Hij gaat akkoord met een minnelijke schikking en laat de zaak rusten. Tom is ondanks zijn frustratie onder de indruk van Karin en vertelt dit ook aan haar.

TriviaEdit

  • Karin geraakt doorheen de reeks bekend voor haar nymfomanisch gedrag. Zo belandt ze met meerdere van haar collega's in bed, met name Tom De Decker en Dries Van Aken. Ook bij haar debuut leerde we haar secretaris Daniel kennen, met wie ze een vermoedelijk seksuele relatie had.
  • Het vergroten van de rol van het personage in het tweeëntwintigste seizoen werd op 8 september 2016 - samen met het vergroten van de rol van Ruben Huisman - in een persbericht van VRT aangekondigd.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit