Wikia

Leon Raemaeckers
Seizoenen 1 LeonPortret
Eerste verschijning Aflevering 51 - 4 maart 1996
Laatste verschijning Aflevering 66 - 25 maart 1996
Gespeeld door Willy Vandermeulen

Kinderen Agnes Raemaeckers
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTrivia

Algemene InformatieEdit

Leon Raemaeckers is een hoofdpersonage dat van 4 maart tot en met 25 maart 1996 vertolkt werd door Willy Vandermeulen.

Familie en LiefdeslevenEdit

Leon is de vader van Agnes Raemaeckers. Zij heeft samen met Jean-Paul Vervust een dochter genaamd Elke. Leon was tot 1994 getrouwd met een zekere Janine, maar de dood van Janine heeft hun ontbonden. Twee jaar later lijkt hij opnieuw het geluk te vinden met Florentine Rousseau, maar verliest haar uit het oog als hij verhuist.

BeroepslevenEdit

Leon was tijdlang zelfstandige en had een zaak met ambachtelijke meubelen. In de crisis midden de jaren 70 is de zaak er echter onderdoor gegaan.

VerhaallijnenEdit

Leon is het beu om zijn dagen thuis te slijten en zoekt de cafetaria van de sporthal op, waar hij zijn dochter Agnes' vriendin Jenny Verbeeck ontmoet. Hij lijkt haar nog te kennen van toen zijn vrouw Janine haar kapsalon bezocht. Hij ontmoet ook Florentine Rousseau. Ze is echter eerder afwijzend als hij toenadering zoekt.

Frank Bomans richt een eigen loodgietersbedrijfje op. Zijn eerste klant is Leon, die zo meer in contact kan komen met Florke. Frank moet voor hem een bubbelbad maken, maar vraagt aanvankelijk een veel te lage prijs. Leon besluit toch akkoord te gaan als hij vraagt de prijs op te drijven, omdat hij weet hoe moeilijk het is om een bedrijf op te starten.

Omdat Leon grieperig is, komt hij niet opdagen op zijn afspraak met Florke. Zijn kleindochter Elke Vervust komt in de plaats opdagen, en heeft met Florke een boeiend gesprek. De dagen erna blijft Leon eveneens weg. Later hoort Florke dat hij van plan is om te verhuizen. Ze voelt zich verlaten.

TriviaEdit

  • Leon is steevast vergezeld door zijn hond.