Wikia

Liliane Deroep
Seizoenen 234 Liliane Portret S04
Eerste verschijning Aflevering 150 - 22 november 1996
Laatste verschijning Aflevering 619 - 8 april 1999
Gespeeld door Marleen Maes

Kinderen Geen
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Liliane Deroep is een hoofdpersonage dat van 22 november 1996 (aflevering 150) tot en met 3 februari 1997 (aflevering 201), van 18 maart 1997 (aflevering 232) tot en met 23 oktober 1997 (aflevering 304), van 8 december 1997 (aflevering 336) tot en met 12 november 1998 (aflevering 514), van 14 januari 1999 (aflevering 559) tot en met 15 januari 1999 (aflevering 560) en van 6 april 1999 (aflevering 617) tot en met 8 april 1999 (aflevering 619) werd vertolkt door Marleen Maes.

Familie en LiefdeslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de familie en het liefdesleven van dit personage beschikbaar.

Studies en BeroepslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de studies en het beroepsleven van dit personage beschikbaar.

VerhaallijnenEdit

Ingrid Michiels zoekt na haar breuk met Harry een nieuwe woning om te wonen en huurt de bovenverdieping van Lilianes woning. Ze woont er een tijd samen met Rebecca De Taeye. Op een dag woedt er een hevige brand in de woning en moeten de drie evacueren. De brandweer komt ter plaatse, maar het huis wordt onbewoonbaar verklaard. Na de brand geraakt Liliane zwaar in de put en ontwikkelt ze een alcholverslaving.

Zowel Liliane als Felicienne Lejeune willen gaan voor de job van huishoudster bij het gezin van Fernand Verbist. Er wordt een proef georganiseerd om te kijken wie het beste zou passen voor de functie. Uiteindelijk kan Liliane de functie bemachtigen.

Liliane ontdekt dat Joeri zijn spaargeld in een doosje platte kaas bewaart. Ze belooft hem het geheim te houden. Wat ze niet weet is dat ondertussen Bart Govers door Kristoff in huis wordt verborgen en het gesprek afluistert. Wanneer later het spaargeld van Joeri door hem wordt gestolen is Felicienne hoofdverdachte nummer één. Fernand ziet geen andere optie dan haar op staande voet te ontslaan. Ze probeert alsnog te bemiddelen, maar haar is vastberaden in zijn beslissing.

Na het verliezen van haar job hervalt Liliane in haar oude drankverslaving. Op een namiddag in Taverne Ter Smissen ziet ze het leven somberder in dan ooit en ze probeert haar polsen over te snijden op de toiletten. Jean-Pierre De Ruyter, die op dat moment aanwezig is, kan de vaststelling doen dat ze in de verkeerde richting heeft gesneden en niet in levensgevaar zal verkeren. Huisarts Dré Van Goethem haast zich naar Ter Smissen en kan haar de nodige zorgen toedienen.

TriviaEdit

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Er zijn (nog) geen foto's uit een fotoshoot van dit personage beschikbaar.

Foto'sEdit

Lees MeerEdit