Wikia

† Luc Bomans
Seizoenen 1234567891011121314151617181920212223 Luc Portret S23
Eerste verschijning Aflevering 65 - 22 maart 1996
Laatste verschijning Aflevering 4430 - 18 mei 2018
Gespeeld door Mark Willems

Kinderen Lowie Bomans
Ouders † Staf Bomans en † Florke Rousseau
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenTriviaQuotesGeneriekFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Luc Bomans is een hoofdpersonage dat van 22 maart 1996 (aflevering 65) tot en met 18 mei 2018 (aflevering 4430) werd vertolkt door Mark Willems.

Familie en LiefdeslevenEdit

Luc is de zoon van Staf Bomans en Florke Rousseau. Zowel Staf als Florke zijn inmiddels overleden. Luc heeft één broer genaamd Frank Bomans. Met Frank is de relatie niet altijd goed geweest, aangezien Frank vaak het gevoel had dat Luc werd voortgetrokken door Staf en Florke en zich daardoor keerde tegen zijn broer.

Luc is sinds jeugd af aan verliefd op Rosa Verbeeck. Zijn ouders zien echter geen toekomst in een relatie met een kapster, waardoor beide elkaar in het geheim moeten zien. Frank verklapt echter de geheime relatie aan Staf en Florke en zegt aan Luc dat Rosa iemand anders heeft, waarop die verhuist naar Amerika en een relatie met een zekere Florence begint. Luc besluit na 18 jaar in Amerika te wonen terug te keren wanneer hij merkt dat Florence een affaire heeft met zijn nieuwe zakenpartner. Bij zijn terugkomst naar België slaat de vonk opnieuw over met Rosa, al blijft dat niet duren.

Op zijn werk leert Luc Leontien Vercammen kennen. Ze hebben een tijd een relatie samen, maar dan zet Luc zijn zinnen op Simonne Backx, de vrouw van Frank. Simonne keert toch terug naar Frank, waarop Luc geobsedeerd geraakt en hij haar verkracht. Ze belandt tijdens een schermutseling in coma en keert door haar geheugenverlies terug naar Luc. Na verloop van tijd komt haar geheugen terug en ze verlaat Luc. Voor een positieve getuigenis op het proces huwt Luc met Leontien.

Luc begint een affaire met Isabelle Vinck. Ze maken plannen om Leontien uit te weg te ruimen, maar uiteindelijk blijkt ze zwanger te zijn, waarop Luc spijt krijgt. Leontien krijgt de waarheid te horen en maakt een einde aan hun relatie. Ze bevalt niet veel later van een zoon: Lowie Bomans. Toch kan Luc Leontien terug verleiden en terug iets beginnen met haar. Hij laat niet veel later zijn oog vallen op Marie Van Goethem. Hij kiest voor haar en probeert Leontien geestesziek te laten verklaren in de strijd om Lowie voor zich te winnen. Leontien vlucht naar Mexico met Lowie, waarop Luc haar met een privédetective achterna gaat en uiteindelijk in een achtervolging haar de dood in jaagt.

Luc begint opnieuw een relatie met Rosa en maakt zelfs trouwplannen met haar. Op de dag van hun huwelijk kiest ze echter voor Waldek Kosinski. Daarna zet Luc zijn zinnen op Julia Van Capelle. De relatie begaat even een dipje, maar toch vinden Julia en Luc elkaar terug. Met haar trouwt hij uiteindelijk wel en hij krijgt er twee stiefdochters bij: Paulien Snackaert en Katrien Snackaert. Maar hun huwelijk loopt op de klippen. Julia probeert Luc later zelfs te vermoorden. Luc belandt na een zelfmoordpoging in een rolstoel en zoekt opnieuw affectie bij Rosa. Die weigert lichamelijk contact en zoekt een seksuele dienstverlener voor Luc: Marieke. Luc blijft toch verliefd op Rosa, maar kan uiteindelijk rust vinden bij het feit dat zij een nieuwe relatie begint met iemand.

Studies en BeroepslevenEdit

Luc begint op jonge leeftijd een loodgietersbedrijf met zijn vader Staf en broer Frank Bomans. Hij vlucht anno 1978 naar Amerika om met het geld van de zaak een parlinezaak te beginnen. Hierdoor gaat het familiebedrijf failliet. Door strubbelingen in zijn liefdesleven trekt Luc 18 jaar later terug naar België, waar hij toch terug verzoening zoekt met zijn broer en gaat werken in diens nieuw bedrijf Sanitair Bomans. Hij laat zich in de pralinezaak uitkopen door zijn voormalige partner Florence.

Luc gaat voor Sanitair Vercammen werken als loodgieter, maar wordt al snel gepromoveerd. Hij slaagt erin een kaderfunctie te krijgen bij de Benelux afdeling van Antonio Salieri, dat fusioneert met Sanitair Vercammen. Hij slaagt er in de aandelen van Patrick Derijcke over te kopen, maar krijgt niet de bovenhand in het bedrijf. Daarop probeert hij Marianne Bastiaens te overtuigen om hem geld te lenen om de aandelen van grote baas Antonio over te kopen en zo de meerderheid te krijgen. Maar Marianne koopt de aandelen zelf. Luc zet samen met Marianne Leontien uit het bedrijf. Samen met Patrick slaagt Luc er in om Marianne op te lichten en haar de aandelen van het fraudueuse hoofdfiliaal van Salieri te verkopen. Hij schenkt zijn aandelen aan Leontien, waarna hij chief executive wordt.

Luc doet een carrièreswitch en start met Werner Van Sevenant een broodjeszaak, Hof Ter Smissen Baget. De aandelen van Werner belanden uiteindelijk bij diens zus Veronique Van Sevenant. Wanneer hij terug een relatie begint met Leontien gaat hij terug aan de slag bij Sanitair Vercammen. Ondertussen is Veronique vermist en dood verklaard en heeft Mo Fawzi de aandelen geërfd. Luc combineert beide jobs voor een tijd maar verkoopt de zaak uiteindelijk samen met Mo aan Sam Bastiaens en Femke De Grote.

Sanitair Vercammen gaat failliet na een groot project dat mislukt. Luc gaat aan de slag bij Marie Design, het bedrijf dat zich in de kantoren van Sanitair Vercammen vestigt. Uiteindelijk verkoopt Marie Van Goethem de zaak waarop Luc aan de slag gaat bij Sanitechniek, het nieuwe loodgieters bedrijf van Mo. Luc wordt mede-eigenaar van het bedrijf en uiteindelijk krijgt hij alle aandelen in zijn bezit. Sanitechniek gaat na enige tijd failliet nadat Luc fraude pleegt door het verkopen van namaakboilers.

Luc koopt de gebouwen van de Bed & Breakfast Zus & Zo en verbouwt er een zaal om een evenementenbedrijf genaamd Bomans Events and Projects (BEP) op te richten. Hij koopt zich tevens in bij de Zus & Zo. Daarna start hij een project samen met Peter Vlerick genaamd Withoeve om streekproducten te verkopen. Peter ontdekt dat Luc fraude pleegt en de leveranciers meer betaalt om het verschil in eigen zak te steken. Hij chanteert Luc om al zijn eigendommen aan hem te schenken of anders riskeert hij een gevangenisstraf. Luc onderneemt een zelfmoordpoging en wordt daarna werkonbekwaam.

TriviaEdit

  • Tijdlang beheerde iemand in samenwerking met Mark Willems een Facebookpagina genaamd "Luc Bomans en zijn streken in Thuis". De pagina postte vaak berichten omtrent de verhaallijnen van Luc en reageerde op posts van de officiële Facebookpagina van Thuis in de naam van het personage Luc. In de zomer van 2017 verdween de pagina zonder enige aankondiging en/of verklaring.
  • Mark Willems wilde toen Luc in een rolstoel belandde in 2015 het personage op termijn na een realistische revalidatieperiode terug laten herstellen, maar die suggestie werd niet meegenomen.
  • Mark Willems koos ervoor om uit de reeks te stappen, omdat hij geen evolutie meer in zijn personage zag.
  • Op 5 december 2017 werd bevestigd dat Luc in het voorjaar van 2018 zou verdwijnen uit Thuis.

QuotesEdit

Aflevering 3799 - Luc maakt ruzie met Frank
Luc: Ons moeder was in der tijd al beschaamd over u. Wat zou ze er van zeggen moest ze weten dat ge een bastaarddochter hebt?

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit