Wikia

† Marieke
Seizoenen 2223 Marieke Portret S22
Eerste verschijning Aflevering 4199 - 27 april 2017
Laatste verschijning Aflevering 4246 - 4 september 2017
Gespeeld door Annelies Boel

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Marieke is een gastpersonage dat van 27 april 2017 (aflevering 4199) tot en met 4 september 2017 (aflevering 4246) werd vertolkt door Annelies Boel.

VerhaallijnenEdit

Luc Bomans is in een rolstoel beland en mist de affectie op vlak van seks. Hij neemt Bob in vertrouwen over zijn probleem. Bob belooft hem op zoek te gaan naar een oplossing en vindt meer informatie over seksuele hulpverlening. Zo komt hij bij Marieke. Marieke komt langs bij Luc, die in de zevende hemel is na het bezoek. Lowie is blij voor zijn vader, maar informeert toch bij Marieke of ook de organisatie plaatsen heeft om de bezoeken door te laten gaan.

Julia Van Capelle heeft slechte bedoelingen met Luc en verbrandt zijn benen met kokend water. Marieke en Lowie botsen op de brandwonden en bellen onmiddellijk een ambulance, aangezien het gaat om tweedegraads brandwonden. In het ziekenhuis mist Luc de bezoekjes van Marieke. Bob verkleedt zich samen met Tamara als dokter om zo de wacht te houden en toch een bezoek te kunnen laten doorgaan. Julia verneemt ondertussen op het verjaardagsfeest van Lowie van het bestaan van Marieke.

4245-DoodMarieke
Thuis afl4246 JudithMariekeBob

Marieke gaat opnieuw langs bij Luc. Die heeft ondertussen opnieuw het bezoek gekregen van Julia, die een doos vergiftigde koeken aan hem heeft gegeven. Luc biedt er eentje aan aan Marieke, die er graag van eet. Na het bed te hebben gedeeld met Luc voelt ze zich plots onwel. Ze geeft over en valt neer op bed. Lowie en Bob stormen de kamer binnen na het geroep van Luc te horen en bellen een ambulance. Dokter Judith, die aan de overkant van de straat woont, probeert samen met Bob Marieke te reanimeren, maar slaagt hier niet in. Marieke is overleden.

Uit de autopsie van Marieke zal blijken wat haar doodsoorzaak is, waarop het huis van Lowie wordt onderzocht. Nadat de waarheid over Julia achterhaalt wordt, wordt ook duidelijk wie er achter Mariekes vergiftiging zat.

TriviaEdit

  • De komst van het personage werd na de eerste uitzending van haar debuutaflevering - samen met de komst van Steven Lambrechts - in een persbericht van VRT aangekondigd.
  • Het taboe over seksuele hulpverlening moest door het personage worden verbroken.
  • Marieke werd gereanimeerd op bed, wat een foute manier van reanimeren is. Het lichaam van het slachtoffer deint namelijk mee wanneer de pompbeweging op een matras gemaakt wordt. Het lichaam moet op een harde vloer gelegd worden vooraleer de reanimatie gebeurt.

Foto'sEdit

Lees MeerEdit