Wikia

Mayra Magiels
Seizoenen 1617181920212223 Mayra Portret S22
Eerste verschijning Aflevering 2977 - 26 april 2011
Gespeeld door Muriel Bats
Huidig beroep Onbekend
Huidige partner Onbekend
Kinderen Sandrine De Decker (geadopteerd) en Hope Kosinski
Ouders David Magiels en † Isaura
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenTriviaQuotesGeneriekGalerijFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Mayra Magiels is een hoofdpersonage dat sinds 26 april 2011 wordt vertolkt door Muriel Bats.

Familie en LiefdeslevenEdit

Mayra is de dochter van David Magiels en Isaura. Haar moeder kwam reeds te overlijden. Mayra heeft een zus genaamd Elvira Magiels, die nog een zoontje had. De kleine Bert overleed echter aan wiegendood terwijl Mayra op hem babysitte, tot groot verdriet van beide zussen.

Mayra is reeds enkele jaren getrouwd met Guy De Herdt wanneer ze Ann De Decker leert kennen. Er waren reeds strubbelingen in de relatie met Guy, waarop Mayra beslist om haar anders geaarde gevoelens toe te geven aan Ann. Wanneer Ann in een diepe depressie geraakt komt het tot een breuk, maar uiteindelijk doet Ann terug een toenadering en vraagt ze Mayra ten huwelijk. Mayra wil terug een koppel vormen, maar niet huwen. Ze wordt wel meemoeder van Sandrine De Decker, het meisje dat Ann sedert enkele jaren heeft geadopteerd.

Door een vergaande kinderwens verkracht Mayra een dronken Kurt Van Damme. Die neemt op zijn beurt wraak door Mayra te verkrachten, wat een zwangerschap tot gevolg brengt. Uiteindelijk levert de zwangerschap een miskraam op. Mayra krijgt gevoelens voor de babysit van Sandrine; Jessica Engels. Nadat ze die aanrandt en als dreigement om te zwijgen te lijf gaat, en Ann hier hoogte van krijgt, is haar relatie met Ann definitief voorbij.

Op een avond deelt Mayra in dronken toestand het bed met Waldek Kosinski. De twee besluiten het kind samen als vrienden op te voeden, maar Mayra vreest voor een eventuele handicap nadat ze vergiftigd werd. Bij de geboorte van Hope Kosinski verwisselt ze om die reden hun dochter met Magaly.

Studies en BeroepslevenEdit

Mayra komt solliciteren bij Taxi Ter Smissen en kan daar aan de slag als taxichauffeur. Op één van haar eerste ritten moet ze echter uitwijken voor Ann De Decker, die net op dat moment op weg is naar een spoedgeval. Door de verantwoording van Ann besluit Leo Vertonghen - eigenaar van het taxibedrijf - om Mayra niet te ontslaan.

Als parttime-job ontwerpt Mayra juwelen. Ze vindt in Kurt Van Damme een goede zakenpartner en sluit vele deals via hem. Maar omwille van persoonlijke redenen wordt de samenwerking afgebroken. Mayra blijft echter wel juwelen ontwerpen. Wanneer ze uit het herenhuis van Marianne verhuist, waar haar juwelenatelier gevestigd was, wordt het ontwerpen van juwelen kleinschaliger.

Omwille van een ruzie met Simonne Backx wordt Mayra ontslagen bij Taxi LEV, het voormalige Taxi Ter Smissen en later Taxi Leo. Femke De Grote is echter naast Simonne een evenwaardige aandeelhouder en beslist om Mayra terug in dienst te nemen. Niet veel later Mayra doet voor een bepaalde periode de dispatch, aangezien ze moeite ervaart met haar werk als taxichauffeur vanwege haar zwangerschap.

Mayra ontvangt op een sluwe wijze 50.000 euro van Marianne Bastiaens. Als ze verneemt dat klusbedrijf De Kabouters op de rand van een faillissement staat, koopt ze de aandelen van Sam De Witte en Frank Bomans over. Terwijl ze Franks aandelen aan Waldek Kosinski schenkt, wordt ze aan de hand van de aandelen van Sam er hoofdaandeelhouder. Ze maakt echter de keuze om stille vennoot te zijn en laat de leiding over aan Waldek en Adil Bakkal.

TriviaEdit

  • Het personage Mayra kwam vaker onder vuur te staan bij de kijkers, door haar sluwe daden. Volgens producer Hans Roggen is ze een personage 'you love to hate'.
  • Op 5 december 2017 werd bekend gemaakt dat Mayra - alsook Luc Bomans - uit de serie zou verdwijnen. Dit was een keuze van de makers en niet van Muriel Bats zelf.

QuotesEdit

Aflevering 3510 - Sjabloon:Kurt confronteert Mayra nadat ze hem verkrachtte
Kurt: Gij hebt mij godverdomme verkracht!
Mayra: Ik heb u niet horen klagen.
Aflevering 3510 - Mayra doet Sjabloon:Kurt zwijgen over het feit dat ze hem heeft verkracht
Kurt: Wat gaat uw schoon madam daarvan zeggen, als ze er van hoort?
Mayra: Ik dacht dat wij misschien nog konden samenwerken, ik zag dat uiteindelijk niet meer zitten en gij werd kwaad. En we weten ondertussen allemaal hoe gij reageert als de dingen niet gaan zoals ge wilt. De vraag is: wat gaat gij doen als dit uitkomt? Gij hebt een strafblad, gij hebt een verleden... Als hier ook maar iets van uitlekt, zijt gij alles kwijt. Uw job, uw kinderen... Alles.
Aflevering 4160 - Mayra gaat Jessica te lijf als dreigement
Mayra: Klacht indienen tegen mij bij de politie, ben jij helemaal zot geworden? Je denkt toch niet dat je gaat winnen? Ann zal jou nooit geloven, dat weet je toch? Anders ben jij nog stommer dan ik dacht.
Jessica: Laat mij los, of ik...
Mayra: ...of wat? Ga je bij de flikken zitten janken?
Aflevering 4160 - Mayra bedreigt Jessica
Mayra: Jij moet oppassen, want ik hou jou in het oog. En ik zweer het, volgende keer kom je er niet zo gemakkelijk vanaf.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit