Wikia

Michael Bastiaens
MichaelProfiel
Vorig Hoofdpersonage
Naam Michael Bastiaens
Beroep Dokter
Familie
Ouders Eric Bastiaens
Halfbroers Sam Bastiaens
Halfzussen Sofie Bastiaens
Schoonzussen Dorien De Backer
Productie
Gespeeld Door Govert Deploige
Debuut Aflevering 1327 (31/12/2002)
Einde Aflevering 2224 (06/09/2007)
Reden Vertrokken naar AZG

Algemene InformatieEdit

Michael is een hoofdpersonage dat in het zevende seizoen zijn intrede maakte in de serie. Het personage werd vertolkt door Govert Deploige. Hij verdween het tiende seizoen op 27 mei 2005 (aflevering 1825), maar keerde terug in het twaalfde seizoen op 20 april 2007 (aflevering 2190). Hij verdween in het begin van het dertiende seizoen definitief.

Liefdesleven en FamilieEdit

Michael is de oudste zoon van Eric Bastiaens uit diens vorig huwelijk. Hij heeft een halfbroer en halfzus, Sam Bastiaens en Sofie Bastiaens die uit het huwelijk met Martine Lefèvre komen. Sam heeft op relatievlak heel veel steun aan zijn broer. Sofie krijgt vrij weinig te maken met hem. Ook heeft Michael een goede band met Ann Dedecker, Marianne probeerde zelfs in het begin hem met haar te koppelen. Echter werd Michael smoorverliefd op Marie, die op haar beurt verliefd was op Alex. Michaels liefde voor Marie zorgde voor spanningen in de praktijk met Dré. Die vondt dat hij misbruik maakte van haar zwakheid. Toen de liefde van haar kant uit bleef kreeg hij gevoelens voor Manon, waardoor Marie jaloers werd. Zo werden ze toch een koppel tegen de zin in van Dré. Die zorgde er dan ook voor dat waar het mis kon lopen het mis liep. Vooral toen Michael meerdere keren vals beschuldigd werd voor verkrachting vond Dré het nodig om bij Marie zout in de wonden te gaan strooien. Zo zijn ze een tijdje uit elkaar gegaan waardoor Michael diep in de put heeft gezeten en troost zocht bij een andere vrouw. Achteraf gebleken een prostituee. Hij schaamde zich hiervoor en maakte zich door te liegen nog meer verdacht in de verkrachtingszaak. Toen hij uiteindelijk eerlijk uitkwam voor zijn avontuurtje was zijn naam definitief gezuiverd, maar dat maakte wel dat Marie helemaal gedegouteerd werd van hem. Nadat Dré heeft opgebiecht dat hij heeft zitten steuken en vertrok naar Zuid-Frankrijk is het toch weer goed gekomen tussen hen. Het is echter nooit meer geworden wat het was. Toen Eric bij Michael introk nadat Martine hem bedrogen had trok hij plots bij Marie in. Hier had ze het erg moeilijk mee en toen de bom barstte heeft Marie hem gezegd dat ze niet met hem wil samenwonen. Dit pakte Michael erg zwaar op en vertrok met AZG.

BeroepslevenEdit

Michael is in 2002 in de praktijk van Ann gestapt als huisarts. Toen hij niet zoveel patiënten kreeg heeft hij Anns plaats ingenomen als schoolarts. Deze plek verloor hij toen hij ten onrechte beschuldigd werd van verkrachting op een scholiere die verliefd op hem was en hem een poets wou bakken omdat hij haar niet wou. Nadat hij zich afgewezen voelde door Marie is hij van de ene dag op de andere vertrokken met Artsen Zonder Grenzen in 2005.

VerhaallijnenEdit

Seizoen 13

Michael vertrekt terug naar het buitenland naar het huwelijk van Eric en Martine.