Wikia

Hieronder vindt u een overzicht van alle nieuwtjes van Thuis.

Soapacteurs klappen uit de biecht: "Familie betaalt beter dan Thuis" (10/08/2016)

Vlaamse acteurs die zowel in 'Thuis' als in 'Familie' hebben meegespeeld, geven in TV-Familie een inkijk in het leven op de set van de populaire televisiereeksen.

Nathalie Wijnants kroop voor 'Thuis' in de rol van Eva Verbist en speelde vervolgens inspecteur Anita Degeling in 'Familie'. "Bij 'Thuis' was er zelden een échte kapper aan het werk", zegt ze in het weekblad. "Achter de schermen probeerden de dames van de make-up er het beste van te maken. Wilde je een nieuwe coupe, dan moest je daar als acteur of actrice zelf voor zorgen bij de VRT. Ik herinner me vooral dat de catering bij 'Familie' erg goed was. In mijn tijd kregen we op de set van 'Familie' elke middag een warme maaltijd."

Ook Erik Goris houdt goede herinneringen over aan het eten op de set van de VTM-soap. "We kregen daar altijd een warme maaltijd. En van collega's hoor ik dat de catering zelfs nog verbeterd is: er schijnt keuze te zijn uit drie menu's, waaronder een veggiemenu", zegt Goris, die Guy speelde in 'Thuis' en dertien jaar in 'Familie' te zien was als Rob, de grote liefde van 'zatte Rita'.

"Op culinair vlak vond ik het bij 'Familie' heerlijk", beaamt Ronny Daelman, tegenwoordig Dries in 'Familie' en daarvoor Sam in 'Thuis'. "De 'Thuis'-collega's gingen vaak naar een restaurantje of haalden broodjes."

Wouter Vermeiren, Danny in 'Thuis' en onlangs de verkrachter in 'Familie', merkt weinig verschil qua sfeer op de set. "Alles verliep er correct, zonder decadentie", zegt de acteur. "Bij 'Familie' werd ik over het algemeen iets beter betaald, maar ook bij 'Thuis' verdiende ik na een tijdje meer. Het verschil was alleszins miniem", besluit Vermeiren in TV-Familie.

Bron: TV Familie

Dames mogen meespelen in Thuis (07/07/2016)

Naast de ballonvaart zijn nog twee andere projecten gekozen uit de meer dan 100 inzendingen die het Zorgbedrijf heeft binnengekregen. Een 78-jarige dame uit Borgerhout en een 77-jarige dame uit Deurne dromen er al jaren van om eens mee te spelen in hun favoriete soap 'Thuis'. Dankzij het productiehuis van Thuis krijgen ze in het najaar van 2016 een figurantenrol in een van de afleveringen.

Later op het jaar gaat de droom van een 72-jarige vrouw uit Wilrijk in vervulling. Zij mag helemaal opgedirkt over een catwalk lopen. (PJBA)

Bron: Het Laatste Nieuws