Wikia

Robert Swerts
Seizoenen 3791011 SwertsPortret
Eerste verschijning Aflevering 456 - 25 mei 1998
Laatste verschijning Aflevering 1875 - 4 november 2005
Gespeeld door Hans De Munter

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnen

Algemene InformatieEdit

Robert Swerts is een hoofdpersonage dat van 25 mei 1998 tot en met 4 november 2005 vertolkt werd door Hans De Munter.

Familie en LiefdeslevenEdit

Binnenkort.

BeroepslevenEdit

Binnenkort.

VerhaallijnenEdit

Wanneer Neil Feyaerts de jonge Bianca Bomans verkrachte, waren ouders Frank en Jenny Verbeeck compleet aangeslagen. Een zekere dag huurde hij opnieuw een kamer bij Hof Ter Smissen, waar ook Bianca toen verbleef. 's Avonds sloeg hij zijn slag. Hij probeerde haar opnieuw te verkrachten. Jenny kwam hier echter bij uit, vermoorde Neil, en begroef samen met Frank het lijk in de stallen van Ter Smissen.

Het lijk van Neil wordt gevonden en na een lang onderzoek moeten Bianca, Frank en Jenny voor de rechter verschijnen. Advocaat Robert Swerts wordt ingehuurd om hun vrij te pleiten en slaagt hier ook in, tot grote vreugde.

Simonne Backx is verkracht door de obsessieve Luc Bomans. Haar man Frank Bomans is hem te lijf gegaan, en nu staat beide een moeilijk proces te wachten. Frank huurt opnieuw Swerts in om hem te verdedigen, maar dit maal slaagt die er niet in om het proces te winnen. Door een valse verklaring van Leontien Vercammen gaat Luc volledig vrijuit voor verkrachting.

Marianne Bastiaens koopt de streekkrant 'De Groene Antenne' over. Ze wil graag Swerts als freelancer aan nemen en die gaat dan ook in op haar verzoek. Ook Eric Bastiaens krijgt zijn aandeel in het bedrijf en wordt mede-redacteur. De krant wordt omgedoopt tot 'Uit & Thuis'.

Robert krijgt het al snel aan de stok met Walter Frans, die net als hem gevoelens krijgt voor Marianne. Robert nodigt haar daarop uit voor een partijtje golf en later voor een golfweekend. Maar voor het weekend wordt ze voor een ultimatum gesteld. Ze moet kiezen om in de auto te stappen bij Walter, of bij Robert.

Marianne kiest voor in de auto te stappen bij Robert. Ze blijft wel financieel samenwerken met Walter door samen te investeren in Hof Ter Smissen. Robert komt inwonen bij Marianne en maakt kennis met haar familie, waaronder Sofie Bastiaens.

Er gebeuren enkele verkrachtingen gebeuren in de buurt. Eddy Van Noteghem is de hoofdverdachte in de zaak, maar kan toch zijn onschuld bewijzen. Daarop wordt Luc Bomans verdacht. Leontien vraagt juridische hulp aan Robert Swerts. Hij besluit om hun te helpen en te adviseren.

De verkrachter probeert om Sofie te verkrachten, maar tijdens een levering van broodjes betrapt Veronique van Sevenant hem. Ze slaagt erin om zijn bivakmuts af te trekken en ontmaskert hem letterlijk. Het blijkt dat al de tijd Robert Swerts de serieverkrachter was. Hij slaat Veronique in paniek agressief neer. Ze overleeft de slag, maar lijdt bij haar ontwaken aan geheugenverlies en herinnert zich niets meer.

Op een plezierreisje in Marokko, komt Veronique haar geheugen terug. Swerts heeft ondertussen zijn handlanger Abdel ingeschakeld om haar achterna te reizen. Veronique belt haastig naar Marianne, maar wordt nadat ze de waarheid aan het licht heeft gebracht, meegnomen door een gemaskerde Abdel.

Binnenkort.