Wikia

[[Seizoen {{{vorig seizoensnummer}}}]] Seizoen {{{seizoensnummer}}} [[Seizoen {{{volgend seizoensnummer}}}]]

Het {{{seizoensnummer1}}} seizoen van Thuis {{{wordtofwerd}}} voor het eerst uitgezonden van {{{begindatum}}} tot en met {{{einddatum}}} op {{{zender}}}. Het telt {{{aantal afleveringen}}} afleveringen. 

PlotEdit

InhoudEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} verhaallijnen}}

AfleveringenEdit

Zie ook Afleveringen voor meer informatie over de afleveringen uit andere seizoenen.

Hieronder vindt u een overzicht van de inhouden per aflevering. Klik op een nummer voor de inhoud van de aflevering te zien te krijgen, samen met de eerste uitzenddatum en nog veel meer informatie. {{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} afleveringen}}

HuwelijkenEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} huwelijken}}

GeboortesEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} geboortes}}

SterfgevallenEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} sterfgevallen}}

WoningenEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} woningen}}

Ondernemingen, verenigingen en clubsEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} bedrijven}}

CastEdit

Hieronder vindt u een overzicht van alle personages die in dit seizoen verschijnen, gerangschikt per belang van de rol. Hoofdpersonages zijn personages die in de generiek verschijnen, nevenpersonages zijn personages die een even grote rol hebben, maar (nog) niet in de generiek verschijnen. Een gastpersonage zijn rol is beperkt.

De personages hieronder staan alfabetisch gerangschikt per familienaam van de acteur/actrice. Wanneer er bij periode staat "Compleet Seizoen", betekent het dat het personage tot nu toe in het complete seizoen is verschenen. Aangezien het seizoen nog lopende is, is het nog niet zeker of dit zo zal blijven.

HoofdpersonagesEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} hoofdpersonages}}

NevenpersonagesEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} nevenpersonages}}

GastpersonagesEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} gastpersonages}}

ProductieEdit

CrewEdit

Meer informatie in verband met de crew die meewerkte aan dit seizoen wordt weldra toegevoegd.

OpnamesEdit

Meer informatie over de opnames van dit seizoen wordt weldra toegevoegd.

MuziekEdit

Meer informatie betreffende de muziek die gebruikt werd in seizoen wordt weldra toegevoegd.

Themelied en titelsequentieEdit

Meer informatie over de titelsequentie van dit seizoen wordt weldra toegevoegd.

DistributieEdit

UitzendingEdit

Meer informatie rond de uitzendingen van dit seizoen wordt weldra toegevoegd.

UitgaveEdit

Meer informatie betreffende de uitgave van dit seizoen wordt weldra toegevoegd.

Awards en nominatiesEdit

{{Sjabloon:Seizoen {{{seizoensnummer}}} awards}}

BeoordelingEdit

Meer informatie over de beoordeling van dit seizoen wordt weldra toegevoegd.

TriviaEdit

Meer weetjes over dit seizoen worden weldra toegevoegd.

Lees MeerEdit

Meer pagina's die in verband staan met dit seizoen worden weldra toegevoegd.Het dertiende seizoen van Thuis werd uitgezonden van 3 september 2007 tot 30 mei 2008 en telt 195 afleveringen. Het werd herhaald van 23 februari 2011 tot 2 februari 2012.

VerhaallijnenEdit

Brand
Maarten sterft in de brand, Werner kan Eva en Nand nog op tijd redden.

Het auto-ongeluk
De ouders van Dorien duiken op nadat Dorien in de kliniek belandde. Ze geven Sam de schuld van het ongeval, terwijl hij zegt dat er een brommer was. De ouders van Dorien geloven dit niet en zijn woedend. De dokters constateren dat Dorien nooit meer zal kunnen lopen, omdat ze verlamd is aan haar benen. Kasper bekent aan Rosa en Waldek dat hij op de brommer zat, alleen (Amber had hem gevraagd om niet te zeggen dat zij bij hem op de brommer zat) en dat hij opgedreven is. Waldek probeert tevergeefs de brommer weer af te drijven. Hun woede wordt nog groter als ze te weten komen dat Victor de brommer van Kasper heeft opgedreven.

Jenny bedreigd
Jenny confronteert Victor met de artikels en de doodsbrief. Hoofdinspecteur Monard probeert Victor de waarheid te ontfutselen, maar deze blijft ontkennen. Hij gelooft echter wel in de onschuld van Victor, door een anoniem sms'je dat naar Jenny is verstuurd. Jenny wil opnieuw met Victor praten.

Marie Design
Luc brengt 1.250.000 euro bij Marie als investering in haar bedrijf, maar ze vertrouwt het zaakje niet echt. Ze wil weten waar dat geld van Luc vandaan komt.

Daisy en Cois
Cois probeert vergeefse pogingen om Daisy voor zich te winnen. Daisy zegt dat ze enkel goede vrienden wil zijn, geen vaste relatie. Cois is enigszins teleurgesteld, maar toch ook blij dat zij hem niet laat vallen.

Echtscheiding
Simonne en Frank moeten naar de rechtbank voor hun echtscheiding.

DNA-test
Er komt een DNA-test die bewijst dat Geert echt de vader van Sandrine is. Smeekens en Ann komen te weten dat Sandrine biseksueel is. Ann stelt zich vragen bij haar relatie met Sandrine en Smeekens probeert haar te manipuleren om toch maar voor een man in haar leven te kiezen. Hierop wordt Sandrine furieus en vraagt ze hem om weg te gaan.

De ontvoering van Lowie
Luc heeft Lowie ontvoerd en Leontien is hysterisch. Ze gaat overal zoeken, maar vindt hem niet. Marie zegt dat ze weet waar Luc en Lowie zijn, maar wil dat niet aan Leontien zeggen. Leontien wordt gek. Marie vertrekt en uren later staat ze aan de deur met Lowie in haar armen. Leontien kan haar geluk niet op.

Baget failliet
Femke laat Baget failliet verklaren. Om nog enige zakcentjes opzij te houden laat ze Eddy de auto stelen en verkopen. Later wordt de auto terug gevonden en komt de politie bij Eddy terecht. Femke doet alsof haar neus bloedt en Eddy gaat terug naar de gevangenis. Hierdoor ontstaan er enkele ruzie's met haar moeder Nancy. Eddy gaat Femke opzoeken en slaat haar bont en blauw. De politie is er gelukkig snel bij en Femke houdt er enkel een blauw oog en wat kleine wonden aan over.

Verhuis
Aisha gaat bij Simonne wonen maar wordt er niet echt hartelijk ontvangen door Yvette en Franky.

Mishandeling
Marie bekent aan Simonne dat Luc haar slaat en mishandelt. Ze zegt dat ze zelfs is verkracht, maar ze kan niets bewijzen. Wanneer Luc opeens weer komt opdagen met plannen over een filiaal in Bulgarije, slaan de stoppen van Marie pas echt door. Leontien, Simonne en Marie proberen deze plannen te dwarsbomen, maar Luc heeft al een eerste schijf van 20.000 euro afgehaald voor de investering.

Peter Vlerick
Notaris Peter Vlerick is een nieuw personage dat zich in de dokterspraktijk aanmeldt. Na wat onderzoek blijkt dat zijn vader en de ex-man van Marianne zeer goede vrienden waren. Het klikt meteen tussen Peter en de familie Bastiaens. Aangezien zijn kantoor nog niet is ingericht, vraagt hij aan Sandrine om dat te doen.

De relatie van Sam en Dorien
Na een zoveelste discussie met de ouders van Sam over de relatie van hem en Dorien, stort Martine in.

De 'dood' van Luc
Luc komt Leontien lastigvallen op haar appartement, net wanneer Marie daar ook is. Wanneer Luc Leontien probeert te wurgen, slaat Marie een glazen fles stuk op het hoofd van Luc, waardoor hij op de grond neervalt. Marie neemt een kussen en verstikt Luc. Wanneer hij stopt met spartelen, haalt ze het kussen weg. Luc is dood. Leontien en Marie rijden 's nachts naar een bos en begraven Luc onder de wortels van een omgevallen boom.

Frank en Simonne
Yvette, Cois en Franky hebben een plan gesmeed om Simonne en Frank weer bijeen te krijgen. Dat lukt ook en Frank en Simonne kussen elkaar. Dit is het nieuwe begin voor hen, dit wordt echter niet erg geapprecieerd door Mo: hij slaat Frank in zijn gezicht en die heeft een neusbreuk. Hierna loopt Mo weg en verblijft hij in Ter Smissen.

Het vertrek van Eva en Werner
Werner en Eva vertrekken met Julie en Nand naar Australië. Eva is zwanger van Werner. Voor Rosa is het een zeer emotioneel afscheid.

De waarheid over Lucs dood
Leontien ziet Luc de hele tijd. Iedereen denkt dat ze weer gek wordt. Om te bewijzen dat Luc dood is, gaat ze met Frank terug naar het bos om het lijk van Luc op te graven. Ze vinden het lijk niet en Leontien wordt weer hysterisch. Luc is nog in leven en duikt onder in een motel. Marie zit in het complot: dit enkel om het geld van Leontien te krijgen en natuurlijk ook Lowie. Leontien vlucht samen met Lowie naar het buitenland.

De nieuwe masseuse
In de Fit & Fun loopt niet echt alles gesmeerd: Sofie heeft zich aangeboden om Aisha te vervangen bij notaris Vlerick. Sam moet dan maar op zoek naar een nieuwe masseuze: Julia biedt zich aan en neemt als testpersoon Cois eens goed onder handen. Die is zo onder de indruk van haar kunnen, dat Sam haar aanneemt.

Femke
Youssef heeft het uitgemaakt met Femke. Zij ziet haar leven niet meer zitten: geen geluk in de liefde, te weinig geld om haar huishuur te betalen...

Anns kinderwens
Ann praat met Sandrine over haar vurige kinderwens: ze wil graag een kind met haar. Sandrine kan niet direct antwoorden en laat het gesprek links liggen.

Nieuwjaarsreceptie
Luc en Marie geven een nieuwjaarsreceptie, waarop Luc staat te liegen dat het geen naam heeft. Hij verwijst naar een zogenaamde "meneer Steurs", die de onderneming in Bulgarije onder zijn hoede zal nemen. Die meneer Steurs is eigenlijk maar komedie om de werknemers van Marie Design te doen geloven dat ze daar een zaak gaan opstarten. Maar Simonne en Frank weten wel beter. Luc mag van Marie niet meer bij haar slapen: zolang ze nog geloven dat hij bij Leontien woont, moet hij daar slapen. Luc gaat naar het appartement en ontdekt dat notaris Vlerick, die enkele zaken aan het opmeten is. Luc valt uit de lucht als hij zegt dat Leontien het huis wil verkopen.

Dorien en Martine
De situatie tussen Dorien en Martine loopt echt uit de hand: ze geraken in een zware ruzie, waarbij ze allebei op elkaar schelden. Dorien zegt dat ze niet wordt geapprecieerd omdat ze in een rolstoel zit, Martine zegt dat Sam Dorien niet graag ziet.

Samengesteld gezin
Cois en Julia zijn smoorverliefd op elkaar, maar Cois heeft het nogal moeilijk om de eerste stap te zetten. Hij laat zich ondertussen maar 'masseren' door Julia. Julia laat haar dochters Paulien en Katrien aan Cois zien, Cois zorgt voor cadeautjes en is erg zenuwachtig.

Prille liefde
Sofie en notaris Vlerick beginnen een relatie.

Hersenbloeding
Ann, Geert, Odette en Marianne zitten in diepe rouw omdat Sandrine gestorven is aan een hersenbloeding.

Luc aangevallen
Luc wordt in een elkaar geslagen door zijn geldleners in het hotel. Hij wordt met zware verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

Leo
Yvette wordt verliefd op Leo, de directeur van een taxibedrijf.

Kaspers relaties
Kasper maakt zijn relatie met Amber kapot door een stommiteit met Nona.

Openbare verkoop
De verkoop van het huis van Frank en Simonne verloopt niet van een leien dakje. Gelukkig hebben ze genoeg geld, want Leontien heeft hen veel geld toegestuurd. Mo wil absoluut het huis kopen. Maar door een opgezet spel van Leo en Frank, kunnen ze het huis toch kopen. Mo is ziedend en zint op wraak.

Winkeldieven
Femke is ontslagen uit de Fit & Fun, en ze gaat werken in de plaatselijke supermarkt. Femke en Nancy hebben een plan in elkaar gezet om gemakkelijk te stelen uit de supermarkt.

Marie Design gaat failliet
Marie Design gaat failliet en Waldek, Mo en Cois zijn hun job kwijt. Marie beslist om te verhuizen naar een vriendin aan de andere kant van België.

Jenny ontdekt de waarheid
Jenny ontdekt dat Victor een tweezijdige relatie heeft met een zekere Cecile. Victor wordt stante pede aan de deur gezet.

De fiets van Jens
Cois zijn fiets wordt gestolen door Jens, de vriend van zijn stiefdochter Paulien. Paulien wil dit aanvankelijk niet toegeven, maar moet dan toch bezwijken voor haar zus die het te weten was gekomen. Cois is woedend, maar een tijdje later is hij het reeds vergeten.

Onenightstand
Door Sams stommiteit (hij is naar bed gegaan met Femke) verbrodt hij zijn relatie met Dorien. Dorien trekt in in een kamer in Ter Smissen. Ze geeft toe op de rechtbank in verband met het ongeval dat ze Sam heeft aangezet tot rijden. Dorien kan niet zonder Sam en keert terug naar de Fit & Fun. Sam vraagt Dorien ten huwelijk. Ze zegt ja.

Taxi Ter Smissen
Frank en Simonne nemen de leiding van Leo over in zijn taxibedrijf.

Het verleden van Sofie
Peter verbreekt zijn relatie met Sofie als hij alles te weten komt over haar verleden als prostituee. Sofie is er kapot van, maar na een lange tijd komt hun relatie weer goed.

Youssef keer terug
Youssef kom terug uit Marokko, hij heeft zijn huwelijk geannuleerd, en hij gaat een relatie aan met Aïsha. Hij vraagt haar om mee te gaan naar Marokko. Ze twijfelt maar gaat uiteindelijk tot mee. Groot verdriet bij vader Mo.

Ann kinderwens (deel 2)
Ann gaat verder met haar kinderwens, maar Marianne is hier niet echt mee akkoord.

Truckchauffeur
Eddy vertrekt als truckchauffeur naar het buitenland.

Kasper
Kasper spijbelt veel, heeft een relatie met Nona en wil in het containerpark gaan werken, omdat hij het daar na zijn taakstraf heel leuk vond.

Het nieuwe Sanitechniek
Er werd aan Mo gevraagd om de aandelen van Luc voor Marie Design over te kopen. Maar na een controle van de boeken door Leo, bleek dat er te veel uitgaven waren. Mo wil nu van zijn eigen centen een eigen loodgietersbedrijf opstarten, want Marie Design staat op het punt om failliet te gaan. Mo richt Sanitechniek opnieuw op, vraagt Cois en Waldek om voor hen te werken, en zo zorgt hij voor het verbreken van de vriendschap van Cois en Frank.

Mike
Femke leert een geheimzinnige zakenman Mike kennen. Het duurt niet lang of ze duikt al in bed met hem.

Peggy is terug
Ook Peggy, de dochter van Rosa komt op terug uit Mexico. Voor hoelang en waarom blijft tot nu toe een raadsel. Jenny is ontgoocheld dat Bianca niet meegekomen is.

De strijd om Geert
Plots duikt Claire, de zus van Marianne uit Oman op. Ze is dolgelukkig. Ook tussen Claire en Smeekens klikt het bijzonder goed. Op dat moment trekken Geert en Marianne op reis naar Oman. Daar amuseren te zich enorm goed, ze passen zelfs het huwelijk van Sam en Dorien. Daar worden ook Geert en Claire verliefd. Geert verkiest nog enkele dagen te blijven. Marianne is overdonderd door hun plotse relatie. Ze wil liever terug naar huis vertrekken.

Het huwelijk
Het huwelijk tussen Sam en Dorien verloopt vlot, uiteindelijk komt Ludo toch nog af. Tijdens het huwelijksfeest krijgt Sam last van flash-backs. Ze krijgen ook een reis cadeau voor Marokko. Daar mogen ze Aïsha en Youssef bezoeken.

Sofie verdwijnt
De relatie tussen Sofie en Peter loopt op klippen door Inge, de ex van Peter. Ze probeert Peter voor zich te winnen maar dit lukt niet, integendeel, ze scheiden. Na het huwelijk verdwijnt Sofie spoorloos. Ze stapt bij Frank in de taxi, maar weet niet waar ze naartoe wil. Ze stapt plots uit en gaat alleen te voet verder.

Ontvoering
Luc wil nog altijd weten waar Leontien en Lowie hun verborgen houden. Hij weet wel in welke land (Mexico), maar hij wil meer weten. Daarom haalt hij het onderste uit de kan bij Frank en Simonne. Hij ontvoert hun zoon Franky, door een list.

PersonagesEdit

HoofdpersonagesEdit

NevenpersonagesEdit

Acteur / Actrice Personage Periode Opmerkingen
Anneleen Cooreman Marleen Van Rooye 2233-2273 gearresteerd
Ellen Van Cutsem Julie Van Sevenant 2274-2295 verhuisd naar Zuid-Afrika

Afleveringen

2221 2222 2223 2224 2225 2226 2227 2228 2229 2230
2231 2232 2233 2234 2235 2236 2237 2238 2239 2240
2241 2242 2243 2244 2245 2246 2247 2248 2249 2250
2251 2252 2253 2254 2255 2256 2257 2258 2259 2260
2261 2262 2263 2264 2265 2266 2267 2268 2269 2270
2271 2272 2273 2274 2275 2276 2277 2278 2279 2280
2281 2282 2283 2284 2285 2286 2287 2288 2289 2290
2291 2292 2293 2294 2295 2296 2297 2298 2299 2300
2301 2302 2303 2304 2305 2306 2307 2308 2309 2310
2311 2312 2313 2314 2315 2316 2317 2318 2319 2320
2321 2322 2323 2324 2325 2326 2327 2328 2329 2330
2331 2332 2333 2334 2335 2336 2337 2338 2339 2340
2341 2342 2343 2344 2345 2346 2347 2348 2349 2350
2351 2352 2353 2354 2355 2356 2357 2358 2359 2360
2361 2362 2363 2364 2365 2366 2367 2368 2369 2370
2371 2372 2373 2374 2375 2376 2377 2378 2379 2380
2381 2382 2383 2384 2385 2386 2387 2388 2389 2390
2391 2392 2393 2394 2395 2396 2397 2398 2399 2400
2401 2402 2403 2404 2405 2406 2407 2408 2409 2410
2411 2412 2413 2414 2415