Wikia

De seizoensfinale van seizoen 14 is de 195ste aflevering van het seizoen en de 2610de aflevering in totaal. De finale werd uitgezonden op vrijdag 29 mei 2009. In deze aflevering komen Mo Fawzi en Kris samen en krijgt Peggy Verbeeck een ongeval.

InhoudEdit

Frank en Simonne gaan (op groot protest van Leo) weer eens naar de relatietherapeut, dit maal een man. Maar de therapeut kiest volgens Frank opnieuw de kant van Simonne en weigert opnieuw mee te werken.

Waldek heeft beloofd nog 1 weekje bij Sanitechniek te werken maar onderweg naar z'n werk komt hij Leo tegen. Die zit in erge problemen want hij heeft geen chauffeurs voor zijn Taxi. Hij beloofd Waldek hetzelfde te betalen als Sanitechniek, maar Waldek heeft zijn woord aan Luc gegeven. Dan zegt Leo dat hij bereid is veel te betalen, meer dan Frank en Simonne zelf en zeker meer dan Sanitechniek. Op voorwaarde dat hij nu onmiddellijk begint met rijden. Waldek hapt toe. Intussen is op Sanitechniek Luc ongeduldig aan het wachten op Waldek. Als er die dag niemand op de werf van Meneer Lefèvre is dan dreigt hij een deurwaarder te sturen. Maar Waldek belt af en in alle paniek probeert hij Mo en Kris te bereiken die allebei onbereikbaar zijn. Luc besluit dan maar zelf te gaan maar loopt onderweg naar buiten aan tegen een Deurwaarder die met een serieuze schadeclaim voor Sanitechniek komt.

Woest rijdt Luc naar Ter Smissen waar hij Waldek een Taxi ziet binnenstappen. Hij kan hem niet meer tegenhouden en hopeloos gaat naar het café bestelt een whiskey en verteld alles aan Rosa. Als Waldek die avond thuis komt en Rosa hem met alles confronteert (het verhaal van Kris en Mo en het feit dat Waldek met Kris geslapen heeft) liegt Waldek eerst maar geeft het uiteindelijk toe. Hij wordt prompt met bagage en al op straat gezet.

Jens en Tim daarentegen zitten vol plannen. Zij willen best wel wat langer bij Katrien en Paulien blijven dan vader Pierre in gedachten heeft... Ze besluiten om Pierre zat te voeren met Whiskey zodat hij in slaap zal vallen. Maar blijkbaar kan Pierre beter tegen drank dan verwacht, Jens en Tim besluiten dan maar wat slaapmiddel in zijn whiskey te doen. Hij valt in slaap, maar ze ontdekken echter snel dat hij niet zomaar aan het slapen is maar in coma ligt.

Het doopfeest gaat door bij Marianne thuis, het is een gezellig feest en zelfs Rosa's aanwezigheid deert Marianne niet zo erg, iedereen doet hun best om met elkaar om te gaan. Er worden wel enkele steken onder water gegeven, zoals Marianne die er op hamert dat ZIJ de grootmoeder is. Tom staat er een beetje onwennig bij vooral als enkele mensen opmerken dat Tom klaar zal zijn voor het vaderschap.

Cois en Julia genieten van Ierland maar balen een beetje zonder koffer. Cois besluit dan maar naar de luchthaven te gaan om zo de eigenaar van de koffer die ze wel hebben te vinden zodat via deze persoon ze hun koffer te vinden. Onderweg raakt hij echter de weg kwijt en valt hij zonder benzine. Hij komt aan een gezellige Ierse pub. Intussen zit Julia alleen op hotel, een charmante man komt haar aanspreken en uiteindelijk komen ze erachter dat ze elkaars koffer hebben. De man nodigt Julia uit bij hem te wachten, en Julia twijfelt even maar zegt dan dat ze wel op haar kamer zal wachten. En niet veel later, komt Cois ladderzat de kamer van Julia binnen.

Kris en Mo lijken zich te amuseren en Kris merkt op dat ze blij is dat Waldek niet is komen opdagen, ze had geen zin zijn gevoelens nog eens te kwetsen. Het eindigt met een kus.

Een gebroken Rosa zit wenend in het achterhuis van Ter Smissen als Jenny zegt dat er telefoon is. Rosa wil niemand horen, maar Jenny hamert erop dat het belangrijk lijkt. Rosa krijgt aan de telefoon te horen dat Peggy een ongeval gehad heeft in Duitsland.

Voorganger Vervolg
Seizoen 13: Dubbele ontvoering Seizoen 15: Youri's afrekening