Wikia

Seizoen 5 Seizoen 6 Seizoen 7

Het zesde seizoen van Thuis werd voor het eerst uitgezonden van 4 september 2000 tot en met 1 juni 2001 op TV1. Het telt 195 afleveringen. 

VerhaallijnenEdit

De dood van Fernand
Pierre heeft Eva uit de brand gered, maar Fernand is er in gebleven. Isabelle vermoedt eerst dat Pierre dood in de brand is gebleven, maar als ze hoort dat hij nog leeft brengt ze een brief met verklaring naar de notaris om zichzelf van de dreiging veilig te stellen. Het wordt al snel duidelijk voor de politie dat er kwaad opzet in het spel zat. Linda vermoedt dat Pierre er iets mee te maken heeft, maar is de enige die hem verdenkt. Ze heeft liever niet dat Pierre naar de begrafenis van haar ex-man komt. Hij daagt toch met het excuus een brief van Eva voor te lezen die niet kon komen en komt daar oog in oog te staan met zijn verloren zus Vera alias Valerie. Eva blijkt ondertussen zwanger te zijn van Pierre en wil het kind graag houden.

Vera Vinck
Isabelle logeert in Hof Ter smissen en heeft daar regelmatig gesprekken met Valerie. Veronique krijgt na verloop van tijd haar vermoedens over Valerie haar verleden en confronteert haar hiermee. Uiteindelijk geeft ze toe dat ze destijds gevlucht is van Pierre en een nieuwe identiteit heeft aangenomen. Pierre daarentegen is vastberaden opnieuw contact met haar te zoeken. Wanneer Isabelle dat probeert te verijdelen wordt ze door hem aan een bed enkele dagen gegijzeld tot ze kan ontsnappen en vluchten naar Hof Ter Smissen.

Ontvoering
Pierre richt zijn zinnen op Valerie en neemt haar onder schot mee naar hun ouderlijk huis wat hij onlangs heeft overgekocht. Wanneer hij haar een injectie wil geven om haar ongeboren kind te doden, overmeestert ze hem. Ze licht de politie in maar wanneer die bij het huis invallen is elk spoor van Pierre reeds verdwenen. Werner is één van de weinigen die het verhaal gelooft en schaft een illegaal wapen aan om zich te verdedigen.

Iedereen versus Pierre
Valerie heeft van Pierre vernomen tijdens de ontvoering dat hij degene was die Fernand om het leven heeft gebracht. De gemoederen lopen hoog op nadat hij dit ook aan de zwangere Eva toegeeft en haar vlak daarna dumpt. Hij beseft dat ze slechts een vervanging was voor zijn verloren zus, maar nu die terug is Eva moet verdwijnen uit zijn leven. Eva besluit om een abortus te plegen. Kristoff en Joeri zijn woest op Pierre en slaan zijn fotostudio kort en klein. Isabelle ziet dit als een duidelijke dreiging en wil naar het buitenland vluchten met Pierre nu het nog kan.

Moord op Pierre
Veronique slaat in paniek wanneer het pistool van Werner en hijzelf verdwenen zijn. Ze trekt naar de fotostudio waar ze geen Werner aantreft maar wel een pistoolschot hoort gevolgd door Valerie die paniekerig naar buiten rent. Isabelle staat ondertussen te wachten op Pierre op de luchthaven. Wanneer hij niet komt opdagen trekt ze kwaad naar de politie om het volledige verhaal over de moord op Fernand te vertellen. Inspecteur Dirk Van Baelen - de vriend van Linda - trekt daarop naar de fotostudio, maar treft daar het levenloze lichaam van Pierre aan. Hij is in koelbloede doodgeschoten. Valerie zou de fotostudio erven, maar ze kiest ervoor om hem aan Isabelle te schenken.

Moordonderzoek
Werner is gezien door Joeri en Kristoff vlak na de moord. Hij heeft zijn pistool in een container gedropt. Werner wordt daardoor een lange tijd verdacht, en ook Valerie wordt ondervraagd. Tijdens die ondervraging krijgt ze weeën en bevalt ze van een dochter genaamd Julie. Na enkele weken wordt duidelijk dat het Linda was die Pierre heeft doodgeschoten. Ze wordt overgebracht naar de gevangenis. Eva, Sabine en Dirk worden echter onder druk gezet door inspecteur Eric.

Linda's ontsnapping
De familie Verbist besluit in overleg met Dirk om Linda te helpen ontsnappen uit de gevangenis en daarop naar Zuid-Afrika te vluchten. Senne - een vriend van Kristoff - helpt hen maar wordt zwaar toegetakeld door Eric die de ontsnapping probeert te verijdelen. Linda en de rest willen vluchten via een helicopter, maar een kleinere dan verwacht komt opdagen waardoor enkel zijzelf, Kristoff, Dirk en diens dochter Lotte kunnen vluchten.

Strijd om Simonne
Simonne besluit onder invloed van Florke om terug een relatie met Frank te beginnen. Luc geeft niet op en geraakt geobsedeerd met haar. Hij begint haar hevig te stalken wat uiteindelijk resulteert op een verkrachting. Simonne wil het gebeuren geheim houden voor Frank maar licht Florke in. Die vertelt het echter door aan Frank die woest naar Salièri Italië trekt om daar zijn broer te confronteren. De twee kruisen elkaar uiteindelijk bij Franks thuis waar het komt tot een hitsig gevecht. Maar Simonne - die het gevecht probeerde te beëindigen - deelt in de klappen en belandt bewusteloos op de grond nadat ze met haar hoofd op de hoek van de keukentafel belandt.

Huwelijk van Werner en Valerie
Na de geboorte van hun kind Julie vraagt Werner Valerie ten huwelijk. Isabelle wordt jaloers op het verloofde koppel en brengt Werner in verleiding tijdens een fotoshoot met een model. De twee belanden samen in bed. Uiteindelijk krijgt Valerie de dag van haar huwelijk hoogte van het slippertje.

Drankverslaving
Marie stelde al eerder vragen over haar bloedgroep in vergelijk met die van haar moeder Evelyne en Jean-Pierre. Nadat ze een ring ziet die Jenny van Dré kreeg merkt ze hetzelfde ring op op oude filmbeelden van haar moeder. Dré blijkt een affaire te hebben gehad met Evelyne en daarom wou ze Jean-Pierre verlaten. Jean-Pierre is woest en profileert daarom de terug beginnende drankverslaving van Dré. Uiteindelijk wordt die geschort door de Orde van de Geneesheren. Jenny wil niets meer te maken hebben met Dré en gaat een tijd bij Rosa logeren. Na verloop van tijd keert ze terug op vraag van Marie die ondertussen ook bij Dré is gaan inwonen. Ook Jean-Pierre heeft spijt van zijn daden en Dré geraakt er uiteindelijk terug bovenop.

Zakenvrouw Marianne
Marianne ontpopt zich tot echte zakenvrouw en koopt zich in bij Vercammen Salièri. Ze krijgt er zelfs haar eigen kantoor gebouwd naast de burelen van Leontien en Luc. Nu ze mede-eigenaar is zet ze samen met Luc Leontien uit het bedrijf. Leontien richt daarop een eigen sanitairbedrijf opnieuw op samen met Frank en Simonne, genaamd Sanitechniek. Om zich nog extra te wreken op Marianne verleidt ze Jean-Pierre tot een onenightstand die zal leiden tot de breuk tussen hem en Marianne.

Rosa in de problemen
Peggy en Yves komen zeer goed overeen en beginnen een relatie met elkaar. Zodra Rosa daar hoogte van krijgt ontslaat ze Yves op staande voet. Peggy verlaat het land en gaat op een cruiseschip werken. Maar ook met Marianne laait de oude vete weer hoog op en Marianne probeert het kapsalon van Rosa op te doeken. Ze laat de deurwaarder naar het kapsalon komen.Sanne, Marie en Eva stellen een petitie op en laten het tekenen door de klanten van Rosa maar zonder resultaat Marianne draait niet bij. Senne en Marie bezetten het huis met een paar andere klanten maar ze worden weggestuurd door Jenny.

AfleveringenEdit

Zie ook Afleveringen voor meer informatie over de afleveringen uit andere seizoenen.

Hieronder vindt u een overzicht van de inhouden per aflevering. Klik op een nummer voor de inhoud van de aflevering te zien te krijgen, samen met de eerste uitzenddatum en nog veel meer informatie.

851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862
863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874
875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886
887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898
899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910
911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922
923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934
935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946
947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958
959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970
971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982
983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994
995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006
1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018
1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030
1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042
1043 1044 1045

CastEdit

Hieronder vindt u een overzicht van alle personages die in dit seizoen verschijnen, gerangschikt per belang van de rol. Hoofdpersonages zijn personages die in de generiek verschijnen, nevenpersonages zijn personages die een even grote rol hebben, maar (nog) niet in de generiek verschijnen. Een gastpersonage zijn rol is beperkt.

De personages hieronder staan alfabetisch gerangschikt per familienaam van de acteur/actrice. Wanneer er bij periode staat "Compleet Seizoen", betekent het dat het personage tot nu toe in het complete seizoen is verschenen. Aangezien het seizoen nog lopende is, is het nog niet zeker of dit zo zal blijven.

HoofdpersonagesEdit

Acteur / Actrice Personages Periode Opmerkingen
Pascale Bal Isabelle Vinck Compleet Seizoen
Janine Bischops Jenny Verbeeck Compleet Seizoen
Mieke Bouve Linda Lievens -1000 Gevlucht naar Zuid-Afrika
Ann Ceurvels Valerie Wijndaele Compleet Seizoen
Bert Cosemans Dirk Van Baelen 882-1000 Gevlucht naar Zuid-Afrika
Michaël De Cock Kristoff Verbist -1000 Gevlucht naar Zuid-Afrika
Werner De Smedt Senne 984-
Herbert Flack Jean-Pierre De Ruyter Compleet Seizoen
Pol Goossen Frank Bomans Compleet Seizoen
Herlinde Hiele Sabine Verbist Compleet Seizoen
Marijke Hofkens Leontien Vercammen Compleet Seizoen
Oswald Maes Roger Van de Wiele Compleet Seizoen
Marleen Merckx Simonne Backx Compleet Seizoen
Wim Peters Joeri Verbist Compleet Seizoen
Ann Petersen Florke Rousseau Compleet Seizoen
Jan Schepens Pierre Vinck -915 Neergeschoten door Linda
Annick Segal Rosa Verbeeck Compleet Seizoen
Leah Thys Marianne Bastiaens Complete Seizoen
Peter Van Asbroeck Werner Van Sevenant Compleet Seizoen
Alexander Van Bergen Yves Akkermans -899 Ontslagen door Rosa
Doris Van Caneghem Felicienne Lejeune Compleet Seizoen Sporadisch
Patsy Van der Meeren Marie De Ruyter Compleet Seizoen
Viv Van Dingenen Veronique Van Sevenant Compleet Seizoen
Sally-Jane Van Horenbeeck Peggy Verbeeck -910
Nolle Versyp Dré Van Goethem Compleet Seizoen
Nathalie Wijnants Eva Verbist -1045 Tijdelijk naar Zuid-Afrika
(keert seizoen 7 terug)
Mark Willems Luc Bomans Compleet Seizoen

NevenpersonagesEdit

Chris Cauwenberghs Fernand Verbist -851 Vermoord door Pierre
Noureddine Fahiri Mo Fawzi 892 Terugkeer
1030 Keert terug in Seizoen 7
Steph Goossens Cois Pelckmans 877-892 Terugkeer
Keert terug in Seizoen 7
meerdere kinderen Franky Bomans Compleet Seizoen
meerdere kinderen Julie Wijndaele 924-

GastpersonagesEdit

Liesbeth Adriaenssens Lotte Van Baelen 974-1000 Gevlucht naar Zuid-Afrika
Norman Baert Eric 948-1002 Ontslagen
Gina Brondeel Fania 1016-
Ria Cassauwers Marcella 852
964
Stefaan Danhieux Koen 874-899 Terugkeer
1008-1041
Monique De Beun Jasmine -858
Liliane Dorekens Josée Beyers 876 Terugkeer
1045 Keert terug in Seizoen 7
Gerda Marchand Erna Dewolf 879 Terugkeer
917
981-982
1025-1045
Cécile Rigolle Blanche Hofkens 871-872 Terugkeer
907-908
Christophe Stienlet Antoine 864-886 Ontslagen door Rosa
Machteld Timmermans Sofie Deprez 851-890
Mark Vandenbos Patrick Derijcke 929-952 Terugkeer
Keert terug in Seizoen 7
Peter Verhulst Jakke 1035 Keert terug in Seizoen 7

BijzonderhedenEdit

BruiloftenEdit

Er vinden geen bruiloften plaats in dit seizoen.

GeboortesEdit

Julie Wijndaele - 14 december 2000 (aflevering 924)

924-GeboorteJulieWijndaele

Valerie is in verwachting van Werner. Wanneer haar broer Pierre om het leven gebracht wordt is zij een van de hoofdverdachten. Tijdens een ondervraging door Dirk Van Baelen breekt Valerie haar water en wordt ze in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Uiteindelijk verloopt de bevalling goed en overleeft Valerie het dramatische voorval.

SterfgevallenEdit

Pierre Vinck - 30 november 2000 (aflevering 914)

915-DoodPierreVinck

Eva is zwanger van Pierre, maar pleegt abortus waneer ze erachter komt dat Pierre haar vader Fernand heeft vermoord en hij haar op de kop toe dumpt. Eva's moeder Linda trekt naar zijn fotostudio. Het komt tot een schermutseling waarbij er een wapen uit Pierres broekzak valt. Linda schiet Pierre ermee neer, met zijn dood als gevolg.

WoningenEdit

Ondernemingen, verenigingen en clubsEdit

ProductieEdit

CrewEdit

Binnenkort.

OpnamesEdit

Meer informatie over de opnames van dit seizoen wordt weldra toegevoegd.

MuziekEdit

Meer informatie betreffende de muziek die gebruikt werd in seizoen wordt weldra toegevoegd.

Themelied en titelsequentieEdit

Zie Generiek 4.

DistributieEdit

UitzendingEdit

Van 4 september 2000 tot en met 1 juni 2001 werd het seizoen voor de eerste keer uitgezonden op TV1, het eerste net van de Vlaamse Openbare Televisieomroep (VRT), aan een uitzendritme van 5 afleveringen per week. Van maandag tot vrijdag werd elke dag om ongeveer 20.05 uur een aflevering uitgezonden. Dit seizoen telt 195 afleveringen, verspreid over 39 weken.

Het seizoen werd enkele jaren later volledig herhaald van dinsdag 1 februari 2005 tot en met vrijdag 4 november 2005 's namiddags op Eén, de vernieuwde versie van TV1. De afleveringen waren vanaf toen te bekijken met een verschillend logo dan tijdens de eerste uitzendingen.

UitgaveEdit

De afleveringen van dit seizoen werden nooit commercieel op een vorm van digitale opslagmedia uitgebracht. Wel zijn de afleveringen tegen een prijs van 50 euro ten alle tijden opvraagbaar bij het archief van de Vlaamse Openbare Televisieomroep (VRT). Na die transactie krijgt de koper een DVD toegezonden met een kopie van de betreffende aflevering erop. Door de hoge vraag is wel slechts één kopie per aanvrager mogelijk.

Enkele fragmenten uit de afleveringen verschenen wel in latere seizoenen tijdens flash-backs, of werden gebruikt in compilaties die verschenen op de officiële website. Ook werd op de officiële website van 2005 tot 2010 snapshots uit de afleveringen samen met een korte compilatie van de verhaallijnen gepubliceerd. Na een vernieuwing van de website verdwenen de snapshots en bleef alleen de korte samenvatting, maar toen de website opnieuw een metamorfose onderging in de zomer van 2016 werden er nieuwe snapshots toegevoegd aan de samenvatting, met een hogere revolutie.

Awards en nominatiesEdit

Dit seizoen werd nooit genomineerd voor een prijs.

BeoordelingEdit

Binnenkort.

TriviaEdit

  • Dit is de eerste seizoen waarin er zoveel hoofdpersonages uit de serie verdwijnen.

Lees MeerEdit