Wikia

Seizoen 9

Seizoensfinale: Gevecht in de stallen

Algemene Informatie

De seizoensfinale van het negende seizoen van Thuis is de 195ste aflevering van het seizoen en de 1630ste aflevering in totaal. De finale werd uitgezonden op vrijdag 28 mei 2004 en werd herhaald op 25 april 2008.

Inhoud

Eva blijkt zwanger: het kind kan zowel van Jan als van Werner zijn. Een razende Jan kan zijn jaloezie niet meer onder controle houden wanneer hij dit ontdekt en hij begint Eva te slaan. In een laatste opwelling van zijn razernij schopt hij haar in de buik en laat hij haar voor dood liggen in haar kapsalon.

Frank en Simonne hebben een discussie in Sanitechniek. Die ruzie loopt uit de hand en Simonne stormt kwaad naar buiten. Ze zegt dat ze niks meer wil te maken hebben met Frank en dat hij zijn plan mag trekken. Frank hangt even later een bordje op de deur waarop staat dat ze zaak gesloten is wegens een echtscheiding. Yvette komt erachter dat Stan de man is waar ze vroeger een relatie mee had gehad.

Eric komt Marianne halen voor een avondje uit, maar dan wordt ze voor een keuze gezet. Zowel Walter als Robert staan klaar voor Marianne mee uit eten te nemen. Het is haar keuze met wie ze in de auto stapt.

Jan duikt op in de stallen van Ter Smissen, waar hij een gevecht start met Werner. Jenny komt bij het vechtende duo uit en haalt de andere. Jan probeert Werner te verstikken met een ijzeren ketting, maar dat lukt niet. Werner kan Jan overmeesteren en hem wurgen. Als Mathilde, Veronique en de zussen Verbeeck bij hun uitkomen is alle hulp voor Jan te laat. Hij is dood.

Aanwezige personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Vervolg

Eva overleeft de stamp en haar kindje wordt geboren. Het blijkt dan toch van Jan te zijn. Mathilde is verschrikkelijk aangedaan van de dood van haar zoon. Werner slaat op de vlucht, maar wordt toch gevonden en wordt vrijgesproken. Frank en Simonne komen toch terug samen. Marianne kiest voor Robert.

Trivia

  • Dit is de tweede seizoensfinale waarin iemand sterft in Hof Ter Smissen. De eerste was de finale van seizoen 2 en de derde die van seizoen 16.