Wikia

Simonne Backx
Seizoenen 123456789101112131415161718192021222324 Simonne Portret S22
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Gespeeld door Marleen Merckx
Huidig beroep Zaakvoerster Taxi Leo
Huidige partner Frank Bomans
Kinderen Sam De Witte en Kaat Bomans
Ouders Constant De Schrijver en † Yvette Backx
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Simonne Backx is een hoofdpersonage dat sinds 23 december 1995 wordt vertolkt door Marleen Merckx.

Familie en LiefdeslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de familie en het liefdesleven van dit personage beschikbaar.

Studies en BeroepslevenEdit

Simonne werkt reeds jaren als secretaresse bij het loofdgietersbedrijf Sanitair Vercammen wanneer ze Frank Bomans er leert kennen. Met het dreigement Frank te ontslaan wordt Simonne door haar baas Robert Vercammen gedwongen om met hem naar bed te gaan. Na het overlijden van Robert komt ze onder het gezag van Leontien Vercammen te staan. Wanneer die door een listige streek van Luc Bomans en Marianne Bastiaens uit het bedrijf wordt gezet, richt ze samen met Simonne en Frank een concurrerend loodgietersbedrijf Sanitechniek op. Simonne behoudt haar functie als secretaresse en steelt het klantenbestand van Sanitair Vercammen.

Door een verkeerde investering gaat Sanitechniek failliet. Na een periode werkloos te zijn kan Simonne toch samen met Frank en haar moeder Yvette Backx aan de slag aan de dispatch van Taxi Ter Smissen. Enige tijd later stapt Simonne samen met haar beste vriendin Julia Van Capelle in het nieuwe reiscafé De Noorderzon om er de keukenfaciliteiten te bedienen. Opnieuw komt ze echter zonder job te staan wanneer Peggy Verbeeck de zaak opdoekt.

Simonne zit na een verkeersongeluk in een rolstoel, waardoor ze vaak bij het solliciteren wordt afgewezen. Ook bij het café Frens, opgericht door haar zoon Franky Bomans en Jens De Belder, kan ze niet terecht als keukenhulp aangezien ze door de problemen met haar bekken regelmatig dingen laat vallen. Even werkt ze weer bij Sanitechniek - dat als nieuw bedrijf is opgericht onder dezelfde naam en functie - maar na een ruzie met haar baas Luc stapt ze op. Ook haar job in de telemarketingsector draait uit op een sisser.

Wanneer Leo Vertonghen op pensioen gaat verkoopt hij het taxibedrijf waarin Simonne eerder werkte. Samen met Peggy koopt Simonne het bedrijf en hernoemt het tot Taxi Leo. Later neemt Femke De Grote Peggy's functie over en wordt het bedrijf opnieuw hernoemd tot Taxi LEV.

VerhaallijnenEdit

Er zijn (nog) geen details over de verhaallijnen van dit personage beschikbaar.

TriviaEdit

Er is (nog) geen trivia over dit personage beschikbaar.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

Er zijn (nog) geen titelkaarten uit de generiek van dit personage beschikbaar.

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit