Wikia

Sofie Bastiaens
SofieProfiel
Vorig Hoofdpersonage
Naam Sofie Bastiaens
Bijnamen Fieke (door Eric)
Geboortedatum 24 september 1986
Sterftedatum 30 mei 2008
Beroep Studente
Familie
Ouders Martine Lefever
Eric Bastiaens
Broers Sam Bastiaens
Halfbroers Michael Bastiaens
Schoonzussen Dorien De Backer
Andere Verwanten Marianne Bastiaens (oudtante)
Huisdieren Bengo
Productie
Gespeeld Door Lien Van De Kelder
Debuut Aflevering 1282 (29/10/2002)
Einde Aflevering 2415 (30/05/2008)
Reden Vermoord door Mike

Algemene informatieEdit

Sofie is een personage dat in het achtste seizoen haar opwachting maakte. In de seizoensfinale van het dertiende seizoen verdween ze van het scherm. De rol werd vertolkt door Lien Van De Kelder.

Liefdesleven en FamilieEdit

Sofie is de dochter van Eric Bastiaens en Martine Lefever. Haar broer is Sam en via een vroegere relatie van haar vader heeft ze nog een halfbroer, Michael.

Wanneer ze een relatie heeft met drugsdealer Renzo Fierens raakt ze verslaafd aan de drugs en prostitueert ze zichzelf. Uiteindelijk breekt ze met Renzo en laat ze zich opnemen in een afkickkliniek.

Haar volgende relatie heeft ze met Peter Vlerick, wanneer ze om iets bij te verdienen als secretaresse in zijn advocatenkantoor begint te werken. Wanneer Peter nog getrouwd blijkt te zijn verbreekt ze de relatie. Peter start de scheidingsprodecure en de twee komen toch terug samen. Hun hernieuwde geluk is echter maar van korte duur als ze wordt vermoord door Mike Van Noteghem.

BeroepslevenEdit

OverlijdenEdit

Sofie maakt kennis met de charmante zakenman Mike Van Noteghem. Wanneer Sofie de volgende dag ruzie krijgt met Peter, vraagt ze aan Frank om haar naar het station te brengen. Maar Frank weigert. Sofie besluit dan maar uit te stappen. Ze belandt echter op een donkere verlaten weg.

Volgende weken is iedereen in de ban van de verdwijning van Sofie. Tot er een laars van Sofie wordt gevonden in de Ardennen. De politie onderzoekt het spoor en vindt haar lichaam in een grot. Uit de autopsie zal blijken dat ze verkracht is en dat haar doodsoorzaak wurging is. Mike wordt later hoofdverdachte één. Wanneer Mike op de begrafenis van Sofie toegeeft aan Eric dat hij haar verkracht heeft, steekt die hem neer met een taartschep.

VerhaallijnenEdit

Op de huwelijksreceptie van Sam en Dorien krijgt Sofie een discussie met Peter en boos verlaat ze het feest. Ze stapt bij Frank in de taxi, maar verlaat halverwege de route in een verlaten streek de taxi. Peter probeert haar op te bellen, maar ze reageert niet meer.

VermeldingenEdit

Er wordt met man en macht naar Sofie gezocht, tot ze gewurgd in de Ardennen wordt teruggevonden. Later blijkt dat Mike de dader is.

|trivia =