Wikia

Stan Van Damme
Seizoenen 18192021222324 Stan Portret S23
Eerste verschijning Aflevering 3266 - 26 november 2012
Gespeeld door Jannes Coessens
Huidig beroep Student
Huidige partner Geen
Kinderen Geen
Ouders Kurt Van Damme en Judith Van Santen
Tom De Decker (adoptie)
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Stan Van Damme is een hoofdpersonage dat sinds 26 november 2012 (aflevering 3266) wordt vertolkt door Jannes Coessens.

Familie en LiefdeslevenEdit

Stan is de zoon van Kurt Van Damme en Judith Van Santen. Hij heeft een zus genaamd Emma Van Damme. Op jonge leeftijd verliezen Stan en Emma hun vader. Hij kwam ten overlijden aan verdrinking. Met hun grootouders langs Kurts kant, Hélène Symons en Gérard Van Damme, hebben Stan en Emma altijd een betere band gehad. Ze krijgen echter een nieuwe klap te verwerken als blijkt dat Hélène de dood van Gérard en haar volgende man Geert Smeekens op haar geweten heeft en enkele maanden na de onthulling wordt vermoord door haar minnaar William Degreef.

Judith vindt de liefde opnieuw bij Tom De Decker. Hij wordt opgenomen in het gezin en vraagt Judith ten huwelijk. Stan en Emma vertellen op de bruiloft dat ze graag hadden dat Tom hen adopteert. Op de bruiloft blijkt echter dat hij Judith al een tijd bedroog met zijn werkpartner. Judith beslist om onmiddellijk te scheiden. Hoewel Emma een even grote afkeer krijgt van Tom, gaat Stan bij hem inwonen en keert hij Judith de rug toe.

Stan leert Renée Coppens via zijn zus kennen, een meisje dat naar de zelfde middelbare school gaat als hen. De twee beginnen na een tijdje een relatie. Uiteindelijk lijkt Renée niets meer van Stan te willen weten en begint ze een relatie met de oudere Seppe.

Studies en BeroepslevenEdit

Stan volgt gedurende zijn middelbare schoolcarrière een richting in het ASO. Hij zal waarschijnlijk afstuderen in 2019.

VerhaallijnenEdit

Er zijn (nog) geen details over de verhaallijnen van dit personage beschikbaar.

TriviaEdit

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit