Wikia

Taxi LEV (voorheen Taxi Ter Smissen en Taxi Leo)
Taxibedrijf
Seizoen 13 tot heden

Algemene InformatieEdit

Taxi LEV (voorheen Taxi Ter Smissen en Taxi Leo) komt in beeld sinds 2008, gedurende het dertiende seizoen. Het bedrijf is een taxibedrijf. Van 2008 tot 2011 lag het kantoor in Hof Ter Smissen. De dispatch met één bureau en een garage voor één voertuig werd in beeld gebracht.

In 2011 verplaatste het bedrijf na een brand naar het terrein van de Zus & Zo. Na het pensioen van Leo Vertonghen werd het bedrijf hernoemd naar Taxi Leo. De dispatch met twee bureaus en een inkom worden in beeld gebracht. Toen de Zus & Zo vervangen werd door De Withoeve en Lucas Events and Projects er zich vestigde, veranderde de naam van Taxi Leo naar Taxi LEV.

EigenaarsEdit

Als Leo op pensioen gaat, wordt Simonne Backx de zaakvoerster. Nochtans zijn pensioen hangt Leo nog dagelijks rond aan de dispatch en rijdt hij nog met taxi's. In 2013 worden de gebouwen van de Zus & Zo verkocht. Simonne vreest dat ze een nieuw pand moet gaan kopen, maar Luc Bomans koopt de gebouwen en laat alles hoe dat het is.

Peggy en Rosa vallen even buiten schot. Waldek moet geregeld helpen in de Zus & Zo (het bedrijf van Rosa en Jenny). Door Peggy's afwezigheid komt Yvette een week meehelpen. Ze vindt het spijtig wanneer ze weer moet vertrekken.

Na een zoveelste ruzie op kantoor besluit Peggy haar aandelen te verkopen. Luc is meteen kandidaat nummer één, maar Simonne en de andere werknemers vertrouwen hem niet. Peggy geeft Simonne tot het einde van de week de tijd om een andere koper te vinden of anders verkoopt ze de aandelen aan Luc. Femke is ook geïnteresseerd. Simonne wil Femke wel als partner, maar Peggy zal nooit willen verkopen aan haar. Femke leent Simonne geld en later betaalt Simonne haar terug in aandelen.

WerknemersEdit

Huidige WerknemersEdit

Vorige WerknemersEdit

Foto'sEdit

Locatie 1Edit

BuitenkantEdit

DispatchEdit

GarageEdit

Locatie 2Edit

BuitenkantEdit

InkomEdit

DispatchEdit

TriviaEdit

Binnenkort.

Lees MeerEdit

Binnenkort.