Wikia

Taxi LEV (voorheen Taxi Ter Smissen en Taxi Leo)
Taxibedrijf
Seizoen 13 tot heden

Algemene InformatieEdit

Taxi LEV (voorheen Taxi Ter Smissen en Taxi Leo) komt in beeld sinds aflevering 2405 (17 mei 2008), gedurende het dertiende seizoen. Het bedrijf is een taxibedrijf. Van 2008 tot 2011 lag het kantoor in Hof Ter Smissen. De dispatch met één bureau en een garage voor één voertuig werd in beeld gebracht.

In 2011 verplaatste het bedrijf na een brand naar het terrein van de Zus & Zo. Na het pensioen van Leo Vertonghen werd het bedrijf hernoemd naar Taxi Leo. De dispatch met twee bureaus en een inkom worden in beeld gebracht. Toen de Zus & Zo vervangen werd door De Withoeve en Lucas Events and Projects er zich vestigde, veranderde de naam van Taxi Leo naar Taxi LEV in begin februari 2017.

Het adres van het bedrijf hun derde locatie is Rozenlaan 31a, 1740 Ternat. Dat wordt duidelijk in het drieëntwintigste seizoen, in aflevering 4352. Taxi LEV deelt zijn adres met een woning die werd aangebracht in de gebouwen. Taxi LEV heeft hetzelfde adres als De Withoeve.

AandeelhoudersEdit

Leo is eigenaar van een taxibedrijf. Wanneer een vaste chauffeur Pol van hem op pensioen gaat neemt hij Frank Bomans aan, waarmee hij uiteindelijk op het idee komt een nieuw taxibedrijf op te richten. Marianne Bastiaens, eigenares van Hof Ter Smissen, gaat akkoord op het verzoek van Leo om een deel van het gebouw te leasen.

Om zich superieur als baas te kunnen opstellen tegenover Frank wil Luc in januari 2009 het bedrijf overkopen van Leo. Die werd eerder bedrogen door Mike Van Noteghem en verloor daarmee 100.000 euro. Luc vond het cashgeld terug in Mikes hotelkamer en roofde het op zijn beurt. Femke werd door Mike beschuldigd van de diefstal. Wanneer zij hoor krijgt van de geplande overname probeert ze die te voorkomen en licht ze Leo in over de situatie. Luc probeert zich nog te verdedigen door te zeggen dat hij een lening wou aangaan, maar Jenny overtuigt Leo door te vertellen dat ze Luc had betrapt met de hotelloper.

Leo beslist om op pensioen te gaan. Aanvankelijk twijfelt hij nog even, maar Jenny helpt hem de knoop door te hakken. Peggy is kandidaat om de aandelen over te kopen, maar heeft niet voldoende financiële middelen en zal het in partnership moeten doen. Ze vraagt Mayra, maar die slaat het voorstel af. Dankzij Jenny stelt Simonne zich kandidaat, waarop zij en Peggy het volledige bedrijf overkopen van Leo. De overdracht gebeurt op 28 februari 2013 en de aandelen worden gelijk verdeeld tussen Peggy en Simonne. Leo kan het echter niet laten om zich vaker nog voor te doen als de baas en te blijven rondhangen bij de taxi's.

Peggy en Rosa vallen even buiten schot. Waldek moet geregeld helpen in de Zus & Zo (het bedrijf van Rosa en Jenny). Door Peggy's afwezigheid komt Yvette een week meehelpen. Ze vindt het spijtig wanneer ze weer moet vertrekken.

Na een zoveelste ruzie op kantoor besluit Peggy haar aandelen te verkopen. Luc is meteen kandidaat nummer één, maar Simonne en de andere werknemers vertrouwen hem niet. Peggy geeft Simonne tot het einde van de week de tijd om een andere koper te vinden of anders verkoopt ze de aandelen aan Luc. Femke is ook geïnteresseerd. Simonne wil Femke wel als partner, maar Peggy zal nooit willen verkopen aan haar. Femke leent Simonne geld en later betaalt Simonne haar terug in aandelen.

GebouwEdit

De eerste locatie van het bedrijf is in het bezit van Marianne Bastiaens. Leo heeft een leasecontract bij haar om een deel van Hof Ter Smissen te kunnen gebruiken. Na een hevige brand in 2011 wordt het leasecontract verbroken en verhuist het bedrijf naar een nieuwe locatie.

Rosa en Jenny huren de hoeve waarin het taxibedrijf is gevestigd. Later krijgen ze echter te horen dat de hoeve zal worden verkocht. De eigenaar vraagt 750.000 euro. Rosa probeert alle werknemers te overtuigen om samen bij te leggen, maar niemand lijkt overtuigd te zijn van haar plan. Jenny kan dan toch Marianne overhalen om hun uit te problemen te halen en het gebouw te kopen. Maar als die een bod wil uitbrengen verneemt ze dat het gebouw al verkocht is. Die koper blijkt later niemand minder dan Luc Bomans te zijn. Peter Vlerick achterhaalt later enkele donkere praktijken waarmee Luc bezig is. Hij verzamelt voldoende bewijsmateriaal en zet zo Luc onder dwang al zijn bezittingen aan hem te schenken. Daarmee wordt ook het gebouw van Taxi Leo, en diens aandelen in het bedrijf, van hem.

WerknemersbestandEdit

Bij het opstarten van Taxi Ter Smissen stelt Leo voor om chauffeur Marcel Peters over te hevelen van zijn vorige taxibedrijf. Deze dient zijn ontslag in op de opening na enkele aanvaringen met Frank. Femke zou aanvankelijk enkel poetswerk verrichten, maar overtuigt Frank en Leo dat ze wil naar boven klimmen naar chauffeur. Na een reeks van discussies met Frank stapt ook Cois in het kersverse bedrijf. Aanvankelijk werken Cois, Femke, Leo en Frank nog voor Leo's vorig bedrijf, maar bij de start van Taxi Ter Smissen wordt het oude taxibedrijf volledig opgedoekt.

Werknemer Functie Begindatum Einddatum Reden
Voormalige Werknemers
Frank Bomans Fleet manager Mei 2008 Dec 2011
Cois Pelckmans Taxichauffeur Mei 2008 Jan 2011
Mo Fawzi Taxichauffeur Mei 2010 Mei 2011
Dominique Vertonghen Dispatch Mrt 2010 Apr 2010
Jens De Belder Taxichauffeur Jan 2011 Nov 2012
Jean-Marie Vandam Taxichauffeur Onbekend Onbekend
Jenny Verbeeck Dispatch Feb 2010 Okt 2010
Rafael Campo Taxichauffeur Dec 2011 Feb 2012
Yvette Backx Dispatch Onbekend Onbekend
Kasper Adayef Taxichauffeur Onbekend Onbekend
Peggy Verbeeck Taxichauffeur Dec 2012 Mrt 2013 Functieverschuiving
Zaakvoerder Mrt 2013 Dec 2014
Waldek Kosinski Taxichauffeur Onbekend Okt 2010
Okt 2012 Mrt 2015 Vervangen door Renzo
Renzo Fierens Taxichauffeur Mrt 2015 Dec 2015 Ontslag genomen
Sep 2017 Apr 2018 Ontslag genomen
Mayra Magiels Taxichauffeur Mei 2011 Sep 2018 Verhuisd naar Kaapverdië
Huidige Werknemers
Simonne Backx Dispatch Onbekend Dec 2011
Zaakvoerster Mrt 2013 - -
Femke De Grote Taxichauffeur Mei 2008 Onbekend -
Zaakvoerster Dec 2014 - -
Lander Mertens Taxichauffeur Okt 2018 - -
Leo Vertonghen Zaakvoerder Mei 2008 Mrt 2013 Pensioen
Nov 2018

Foto'sEdit

Locatie 1Edit

BuitenkantEdit

DispatchEdit

GarageEdit

Locatie 2Edit

BuitenkantEdit

InkomEdit

DispatchEdit

GebeurtenissenEdit

Op 30 mei 2008 (aflevering 2315) vervoert Frank Bomans 's avonds laat Sofie Bastiaens in zijn taxi. Zij wil naar het station, maar Frank wil daar niet nog helemaal naar toe rijden aangezien hij al lang thuis moest zijn. Sofie stapt kwaad uit op een donkere en lange baan. De volgende maanden is er geen enkel spoor van Sofie. Later wordt bekend dat ze die avond nog werd onderschept door Mike Van Noteghem, die haar ontvoerde, verkrachtte en daarna vermoord achterliet in een bos.

TriviaEdit

  • In Aflevering 3735 haalt Femke aan dat de shift van de werknemers begint om 7u 's morgens.
  • Leo en Jenny sprongen nog regelmatig in om te helpen nadat ze al lang uit het bedrijf waren gestapt.

Lees MeerEdit