Wikia

† Valerie Wijndaele (voorheen Vera Vinck)
Seizoenen 4567 Valerie Portret S04
Eerste verschijning Aflevering 531 - 7 december 1998
Laatste verschijning Aflevering 1235 - 24 mei 2002
Gespeeld door Ann Ceurvels

Kinderen Julie Van Sevenant
Ouders † Eduardus Vinck en † Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages

Algemene InformatieEdit

Valerie Wijndaele, voorheen Vera Vinck, is een hoofdpersonage dat van 7 december 1998 (aflevering 531) tot en met 24 mei 2002 (aflevering 1235) werd vertolkt door Ann Ceurvels.

Familie en LiefdeslevenEdit

Vera is de dochter van Eduardus Vinck. In haar jeugd woont ze samen met haar vader, broer Pierre Vinck en zus Isabelle Vinck. Pierre is agressief en voelt zich superieur tegenover de mensen rondom hem. Terwijl hij Eduardus commandeert, die lijdt aan een alcoholverslaving en daarmee weinig in opstand komt tegen de situatie, mishandelt hij zijn twee zussen zowel mentaal als fysiek. Voor Vera ontwikkelt hij een incestueuze verliefdheid. Om zijn frustraties uit te werken verkracht hij meermaals Isabelle, wat een onvruchtbaarheid als gevolg heeft.

Eduardus is na enige tijd de situatie beu en pakt Pierre aan. Dat resulteert in een hevige aanvaring waarbij Pierre zijn vader in elkaar slaat. Bij gevolg wordt hij in een verbeteringsgesticht geplaatst. Bij zijn vrijlating sticht hij brand in de woning van het gezin uit wraak. Vera en Isabelle kunnen tijdig ontsnappen en laten Pierre achter. Later keert Isabelle terug om hem naar buiten te sleuren en hij komt er af met ernstige brandwonden. Eduardus sterft in de brand. Vera duikt onder en zal pas jaren later teruggevonden worden door haar familie als, inmiddels dokter, Valerie Wijndaele.

Studies en BeroepslevenEdit

Er zijn (nog) geen details over de studies en het beroepsleven van dit personage beschikbaar.

VerhaallijnenEdit

Er zijn (nog) geen details over de verhaallijnen van dit personage beschikbaar.

TriviaEdit

Er is (nog) geen trivia over dit personage beschikbaar.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit