Wikia

† Walter De Decker
Seizoenen 12 WalterProfiel
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Laatste verschijning Aflevering 213 - 19 februari 1997
Gespeeld door Rik Andries

Kinderen Ann De Decker en Tom De Decker
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieLiefdesleven en FamilieBeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekLees Meer

Algemene InformatieEdit

Walter De Decker is een hoofdpersonage dat van 23 december 1995 tot 20 februari 1997 vertolkt werd door Rik Andries.

Liefdesleven en FamilieEdit

Walter was jarenlang getrouwd met Marianne Bastiaens. Met haar heeft hij twee kinderen: Tom en Ann. Aan het begin van de serie is Marianne naar een appartement in Knokke verhuisd. Ze keert na enige tijd terug naar huis, maar zij en Walter hebben geen relatie meer. Ze zijn echter nog niet gescheiden. Desalniettemin is Marianne stikjaloers als Walter een relatie begint met Rosa Verbeeck.

Rosa heeft bindingsangst en wilt koste wat het kost niet samen gaan wonen met Walter. Door haar aan- en afstoten komt het tot een kus tussen Walter en Rosa's zus Jenny. Rosa komt hier vrijwel meteen achter en Walter komt opnieuw alleen in het leven.

Marianne is er nu zeker van dat ze nog steeds iets voelt voor Walter. De twee komen opnieuw samen en blazen hun huwelijk opnieuw leven in. Hun geluk is echter van korte duur als Walter na een hersenbloeding sterft.

BeroepslevenEdit

Walter is huisarts van beroep en heeft een eigen dokterspraktijk, gevestigd in zijn woning. Zijn dochter Ann werkt er tevens ook. Hij is graag gezien door zijn patiënten en is ook bekend doorheen het dorp als 'dokter Walter'. Na zijn dood, wordt op vraag van Walter de praktijk nagelaten aan Ann.

VerhaallijnenEdit

Binnenkort.

...

Walter vertrekt voor enige tijd met Marianne naar Knokke. Ze genieten volop van elkaar, maar tijdens een wandeling op het strand stuikt Walter plots op de grond. Marianne komt al snel tot het besef dat dit serieus is en gaat hulp halen. Walter wordt daarop in allerijl naar het ziekenhuis gebracht. Tom en Ann worden ook verwittigd en haasten zich naar ziekenhuis. Na enige tijd is men tot de conclusie gekomen dat het een hersenbloeding was. De volgende dagen brengt Marianne volle dagen in het ziekenhuis door, maar uiteindelijk sterft Walter enkele dagen later.

In zijn erfenis heeft hij neergeschreven dat Ann de dokterspraktijk zal erven. Zij en Tom krijgen daarnaast een grote som geld. Rosa krijgt daarnaast een ketting, een familie-erfstuk, en zijn chalet in de Ardennen zal nalaten aan Rosa. Marianne is stikjaloers, al is het puur principieel. Ze vindt het niet kunnen omdat Walter de tijd niet zou gehad hebben om het testament te wijzigen. Dit zal dan ook het begin zijn van een vete tussen haar en Rosa.

TriviaEdit

  • Walter is het eerste hoofdpersonage om te sterven in de serie.
  • Na de dood van Walter verzond Marianne enkele doodsbrieven naar vrienden en kenissen. Eén daaraan was gericht aan een zekere Rik Andries, dezelfde naam als de acteur die Walter vertolkte.
  • Enkele jaren na de dood van Walter begon Marianne een relatie met iemand wiens naam ook Walter was, namelijk Walter Frans.

GeneriekEdit

Walter kreeg als hoofdpersonage al meteen een plaatsje in de eerste generiek. Na zijn uittrede bleef hij nog enkele maanden in de generiek, tot die vervangen werd door een nieuwe.

Lees MeerEdit

  • Voor meer informatie over het liefdesleven van Walter, zie hier.