Wikia

† Walter De Decker
Seizoenen 12 Walter Portret S01
Eerste verschijning Aflevering 1 - 23 december 1995
Laatste verschijning Aflevering 213 - 19 februari 1997
Gespeeld door Rik Andries

Kinderen Ann De Decker en Tom De Decker
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenTriviaQuotesGeneriekFotoshootFoto'sLees Meer

Algemene InformatieEdit

Walter De Decker is een hoofdpersonage dat van 23 december 1995 (aflevering 1) tot en met 19 februari 1997 (aflevering 213) werd vertolkt door Rik Andries.

Familie en LiefdeslevenEdit

Walter huwt met Marianne Bastiaens. Met haar heeft hij twee kinderen: Tom De Decker en Ann De Decker. Hun huwelijk loopt na enige tijd op de klippen en Marianne verhuist naar Knokke, waar ze iets begint met een jongere man. Ondertussen is Walter echter nog steeds getrouwd met haar. Wanneer ze terugkeert naar Ternat is Marianne stikjaloers wanneer Walter iets begint met Rosa Verbeeck.

Rosa heeft bindingsangst en wil koste wat het kost niet samen gaan wonen met Walter. Door haar aan- en afstoten komt het tot een kus tussen Walter en Rosa's zus Jenny Verbeeck. Rosa komt hier vrijwel meteen achter en Walter wordt door beide zussen gedumpt.

Marianne is er nu zeker van dat ze nog steeds iets voelt voor Walter. Ze verklaart haar liefde aan hem, waarop ze hun huwelijk een nieuw leven inblazen. Hun geluk is echter van korte duur wanneer Walter na een hersenbloeding sterft.

Studies en BeroepslevenEdit

Walter is van opleiding huisarts. Hij trekt in in het ouderlijk huis van zijn vrouw Marianne Bastiaens en laat daar het advocatenkantoor van diens vader ombouwen tot Dokterspraktijk De Decker. Ook zijn dochter Ann De Decker gaat er aan de slag als huisarts. Na de dood van Walter erft Ann de dokterspraktijk.

VerhaallijnenEdit

Er zijn (nog) geen details over de verhaallijnen van dit personage beschikbaar.

TriviaEdit

  • Rik Andries nam ontslag omdat hij op pensioen leeftijd was gekomen. Het werd hem allemaal te zwaar.
  • Op 1 februari 1997 werd bekend gemaakt dat Walter uit de serie zou verdwijnen. Er werd echter gezegd dat hij iets aan zijn hart zou krijgen en dat hij als laatste te zien zou zijn op 14 februari.
  • Volgens Paul Schellekens was het vertrek van Andries een klein drama voor de producers. Walter speelde namelijk een centrale rol en had inmiddels een band opgebouwd met de kijkers.
  • Walter is het eerste hoofdpersonage om te sterven in de serie.
  • Na de dood van Walter verzond Marianne Bastiaens enkele doodsbrieven naar vrienden en kennissen. Eén daaraan was gericht aan een zekere Rik Andries, de naam van de acteur die Walter vertolkte.
  • Enkele jaren na de dood van Walter begon Marianne een relatie met iemand wiens naam ook Walter was, namelijk Walter Frans.

QuotesEdit

Er zijn (nog) geen quotes van dit personage beschikbaar.

GeneriekEdit

FotoshootEdit

Foto'sEdit

Lees MeerEdit